۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کاشان در مسیر دیپلماسی شهری

شهردار کاشان گفت: کاشان ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد و لازم است با به‌کارگیری دیپلماسی شهری برای ارتقای شهر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار کاشان امروز _ شنبه یکم مردادماه _ در دیدار با سفیر برزیل، اظهار کرد: کاشان دارای پیشینه قدیمی و فرهنگی قوی است این شهر از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک دارد که شمال را به جنوب و شرق و غرب کشور را به هم وصل می‌کند.

حسن بخشنده امنیه افزود: کاشان دارای اقلیم آب و هوایی چهار فصل است که در جذب توریست برای کشور مهم است.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای منابع مهم معدنی مانند سنگ‌های تزئینی سنگ آهن و مس در بعد کشاورزی دارای خاکی غنی است، اما سفره‌های آب زیرزمینی ما دچار برداشت‌های غیر علمی‌شده و فرو نشست‌های شدیدی را شاهد هستیم، ما از متخصصین کشور برزیل می‌خواهیم در این زمینه ما را کمک کنند.

شهردار کاشان تاکید کرد: برزیل به دلیل تجربه خوب در بحث کشاورزی و اقتصادی می‌تواند در این حوزه مشاوره خوبی به مدیریت کاشان بدهد.

بخشنده‌امنیه اضافه کرد: برزیل در بعد منابع معدنی کشوری بنام است که ما تمایل داریم از متخصصان این کشور در بهره‌وری و برداشت مواد معدنی بهره برده و در ارتقای آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به غنی بودن خاک کشور ایران ما می‌توانیم در بخش کشاورزی و انرژی خورشیدی و همچنین در بحث سولار نیز از تجارب شما استفاده کنیم.

شهردار کاشان گفت: بیش از ۱۲۰۰ کارخانه فرش در این شهر وجود دارد که برای صادرات به کشور برزیل می‌توانیم با هم به تفاهم برسیم همچنین تمایل داریم تا در بحث صنایع خودرو و سرامیک دیگر صنایع، تبادل اطلاعات کنیم.

بخشنده امنیه با اشاره به وجود دانشگاه‌های متعدد در کاشان افزود: در منطقه ما ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی خوبی وجود دارد که در بخش متخصصین و تبادل اساتید در حوزه‌های بناهای تاریخی و غیره می‌توانیم تعامل کنیم.

وی اظهار کرد: کاشان در دوره‌ی جدید مدیریت شهری به دلیل اینکه پتانسیل‌های زیاد سعی کردیم در تمام زمینه‌ها وارد شده و به تبادل اطلاعات با دیگر کشورهای دیگر بپردازیم زیرا به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم و تمایل داریم با شهرهایی که از ابعاد مختلف به کاشان نزدیک است مراودات شهری داشته باشیم.

تعامل کاشان و برزیل در حوزه‌های پسماند و گردشگری

لودمار گونسالوس دآگیارنتو؛ سفیر برزیل نیز در این دیدار اظهار کرد: چند بار برای رفتن به اصفهان از کاشان گذر کرده بودم ولی اکنون که اینجا هستم زیبایی‌های بیشتری از این شهر می‌بینم.

وی افزود: در مورد مبادلات بیشتر با کاشان و گفت‌وگویی که با شهردار این شهر داشتم حتماً با شهردار برزیل صحبت خواهم کرد تا پیمان خواهر خواندگی با شهری که در جهات مختلف به کاشان نزدیک‌تر است را منعقد کند.

سفیر برزیل تصریح کرد: برزیل معتقد است که با وجود تحریم‌ها باز هم به روابط بیشتر خود با کشور ایران ادامه داده و تعاملات فرهنگی و اقتصادی خود را با این کشور حفظ کند.

گونسالوس تاکید کرد: در کنار تحریم‌ها ایران برای ما یکی از بهترین منطقه‌ها برای ایجاد روابط اقتصادی است و در حالی که کشور برزیل صادرات زیادی از ایران دریافت می‌کند واردات کمتری به این کشور دارد که در پی افزایش آن هستیم.

وی با اشاره به وجود معادن زیاد منطقه، ادامه داد: در مورد استخراج معادن این منطقه خیلی مایل هستیم که در این گونه فعالیت‌ها با شما داشته همکاری بیشتری داشته باشیم.

سفیر برزیل با اشاره به انرژی و سوخت در کشور ایران، خاطرنشان کرد: برزیل کشوری است که انرژی تمیزی دارد و می‌تواند به کشورهای دیگر صادر کند از جمله انرژی خورشیدی بادی و آبی که هر کدام در نوع خود بی نظیر است.

گونسالوس با بیان اینکه در کشور برزیل مؤسسه‌ای داریم که توسعه کشاورزی را به عهده دارد، اضافه کرد: این مؤسسه در حوزه کشاورزی خیلی خوب فعالیت داشته به طوری که تا کنون از ۳۰ درصد منابع این حوزه استفاده کرده است.

وی افزود: کاشان و برزیل می‌توانند در حوزه پسماند، کشاورزی، گردشگری و ساختن شهری هوشمند تعاملات سازنده ایجاد کنند.

سفیر برزیل گفت: ما نیز می‌توانیم روابط دوطرفه خود را با ایران ادامه داده و در این زمینه به رشد متقابل برسیم زیرا موسسه‌هایی داریم در برزیل که می‌تواند به رشد منابع کمک کند و ما خوشحال می‌شویم که شهرهای مختلف برزیل را به عنوان پایلوت پیشرفت‌های کشاورزی و دیگر منابع به شما معرفی کنیم.

گونسالوس افزود: ایران و برزیل در مورد هم کم می‌دانند و این روابط می‌تواند ارتباطات بین دو کشور را افزایش داده و این دو کشور تعاملات بیشتری در همه زمینه‌ها ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در خلال بازی‌های جهانی توریست‌های خود را بعد از اینکه به قطر آمدند به کاشان نیز هدایت کنیم.

سفیر برزیل تاکید کرد: ما می‌خواهیم سال آینده ۱۲۰ سالگی روابط ایران و برزیل را جشن بگیریم و تا آن زمان در تمام استان‌ها تعاملات اقتصادی و کشاورزی خود را گسترش کنیم در رابطه با خواهر خواندگی شهرها نیز بهترین چیزی که پیشنهاد می‌کنم امضای همکاری مشترک است.

گونسالوس با یادآوری بهترین گالری عکاسی که تا کنون دیده است، افزود: یکی از بهترین گالری‌های عکاسی که توانستم در ایران ببینم از کاشان بود که بسیار من را متحیر کرد.

وی با اشاره به سفیر ایران در برزیل، گفت: شما یکی از بهترین سفیرها را در برزیل دارید که اهل کاشان است او دکتر حسین فریبی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند همچنین در چند سال گذشته اتاق ایران و برزیل تشکیل شده به ریاست آقای عابدیان که در زمینه‌های واردات گوشت و دیگر موارد فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، کاشان، شهری تاریخی مرکز شهرستان کاشان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان پس از مرکز استان اصفهان است. این شهر در ۲۱۰ کیلومتری اصفهان با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر تا کنون با شهرهای نجف (کشور عراق)، شهر شینینگ (کشور چین)، شهرطوبی (کشور سنگال)، شهر سارایوو (کشور بوسنی و هرزگوین) و شهر کازانلاک، کشور بلغارستان پیمان خواهر خواندگی بسته است.

کد خبر 590247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.