مسئله رعایت حجاب از ضروریات دین است

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بررسی مشکلات اقتصادی و موضوع برجام، به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: موضوع رعایت حجاب، صددرصد قرآنی بوده و از نظر فقها جزو ضروریات دین است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه نهمین نشست هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران، درباره موضوعات بررسی شده در این نشست اظهار کرد: این جلسه براساس تبصره ۲ ماده ۱۵ آئین‌نامه خبرگان بود که در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان باید برگزار شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تا این لحظه ۲۰ نفر از اعضای خبرگان با حضور رئیس‌جمهور صحبت کردند و عمدتاً حول محور مسائل معیشتی، گرانی‌ها و راهکارهایی که وجود دارد، اظهارنظر کردند؛ چون اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند و باید دغدغه مردم را به مسئولان برسانند؛ وزیر اقتصاد هم حضور دارند که در این زمینه صحبت می‌کنند.

خاتمی افزود: مسئله دیگر، برجام بود که گفته شد مقداری که از روند مذاکرات برجام قابل توضیح است، برای مردم گفته شود و مسئولان بگویند این مذاکرات در چه مرحله‌ای است.

وی تصریح کرد: مسئله سوم، حجاب بود که متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند و حتی در اماکن عمومی کشف حجاب می‌کنند که کاری خلاف قانون است. باید در این زمینه قانون اجرا شود. هیچ‌کس سخن از زور ندارد، بلکه سخن از اجرای قانون است. اعضای خبرگان رهبری تاکید داشتند که حجاب قانونی است مثل همه قوانین که باید اجرا شود؛ مسئله حجاب موضوعی صددرصد قرآنی بوده و از نظر فقهای ما از ضروریات دین است.

وی افزود: هریک از اعضا پنج دقیقه فرصت داشتند صحبت کنند و رئیس‌جمهور هم در این نشست سخنرانی کردند؛ صحبت‌های ایشان منطقی و قابل پذیرش بود.

کد خبر 589847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.