۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مشخصات گوشی آنر X8 + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی آنر X8 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هواوی برند آنر را با رؤیای کسب جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۳ تأسیس کرد؛ این برند با شعار تولید محصولی جوان‌پسند وارد رقابت بازارهای تلفن همراه شده و موفق شده است در مدت کوتاهی به دستاوردهای وسیعی در بازار چین دست پیدا کند. گوشی آنر X8 دستگاهی میان‌رده از این برند است که در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات آن می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی آنر X8

گوشی آنر X8 در سه رنگ آبی، سفید و مشکی به فروش می‌رسد؛ پنل پشتی آن سطحی مات دارد و به دلیل تغییر رنگ با توجه به زاویه تابش نور و همچنین افکت‌های جذابی که در طراحی این بخش در نظر گرفته شده است، گویی در حال تماشای سطحی شیشه‌ای هستید. بدنه گوشی ذکر شده ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد، البته شامل برآمدگی دوربین نمی‌شود و وزن آن نیز به دلیل استفاده از پلاستیک ۱۷۷ گرم است. دکمه‌های افزایش یا کاهش صدا و همچنین کلید قفل در لبه سمت راست گوشی تعبیه شده است؛ حسگر اثر انگشت نیز با دکمه قفل یکپارچه شده است و از سرعت و دقت مناسبی برخوردار است. در سمت چپ محصول نیز شیار سیم‌کارت دوگانه مشاهده می‌‎شود، درگاه USB-C، خروجی بلندگو، حفره میکروفون و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در لبه پایین گوشی قرار گرفته شده است.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی آنر X8

گوشی آنر X8 دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ * ۲۳۸۸ پیکسل است. در قسمت تنظیمات نمایشگر دو پروفایل رنگی Normal و Vivid وجود دارد که اولی برای نمایش رنگ‌های دقیق و دیگری نیز برای نمایش رنگ‌های اشباع شده‌تر قرار داده شده‌اند. با تغییر پروفایل رنگی به Vivid به وضوح می‌توان تغییر دمای رنگ و سردتر شدن آن را مشاهده کرد. حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی آنر X8 در حالت دستی به عدد ۳۰۱ نیت می‌رسد و با فعال‌سازی روشنایی خودکار تا ۳۱۳ نیت نیز قابل افزایش است. آنر برای گوشی میان‌رده خود از بلندگو Mono استفاده کرده است و خبری از بلندگوی استریو و ثانویه نیست.

دوربین گوشی آنر X8

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی آنر X8 تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض پنج مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق می‌شود. دوربین اصلی گوشی از لنزی عریض با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند؛ در حالی که لنز فوق عریض از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق نیز از دیافراگم f/2.4 برخوردار شده‌اند. گوشی آنر X8 برای ثبت عکس‌های سلفی از سنسوری ۱۶ مگاپسکلی استفاده می‌کند.

سخت‌افزار گوشی آنر X8

گوشی آنر X8 برای تأمین قدرت پردازشی خود از تراشه Snapdragon 680 بهره می‌برد؛ این تراشه از دو کلاستر متشکل از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد که کلاستر قدرتمند و کم‌مصرف به ترتیب شامل چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتزی Cortex-A53 می‌شود. پردازنده گرافیکی Adreno 610 نیز پردازنده مرکزی را در زمینه‌های سه‌بعدی و گرافیک‌محور همراهی می‌کند. گوشی ذکر شده با رم شش گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع USF 2.2 عرضه می‌شود، این محصول از شیار کارت حافظه microSD برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی بهره نمی‌برد.

نرم‌افزار گوشی آنر X8

گوشی آنر X8 از نسخه ۴.۲ رابط کاربری اختصاصی Magic UI استفاده کرده است که سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند. آنر پس از جدایی از هواوی موفق شده است باری دیگر از وجود سرویس‌های گوگل بهره‌مند شود؛ بنابراین طیف وسیعی از سرویس‌ها را در قالب پوشه‌ای به نام Google در صفحه اصلی مشاهده می‌کنید که شامل سرویس‌هایی مانند یوتیوب، گوگل، جیمیل، گوگل مپس و تعدادی دیگر می‌شود.

باتری گوشی آنر X8

انرژی مورد نیاز گوشی آنر X8 با استفاده از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود، یک شارژر ۲۲.۵ واتی نیز درون جعبه تعبیه شده است که می‌تواند ۶۰ درصد از حجم باتری را در طول مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند؛ برای شارژ سفر تا ۱۰۰ درصد نیز به ۷۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

مزایای گوشی آنر X8

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • بدنه باریک
  • حاشیه‌های باریک نمایشگر

معایب گوشی آنر X8

  • خروجی ضعیف اسپیکر
  • کیفیت دوربین
  • عملکرد تراشه
  • نبود گزینه‌های شخصی‌سازی وسیع

قیمت گوشی آنر X8

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی آنر X8 با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌‎سازی و تفاوت رنگ بین پنج میلیون و ۶۹۵ هزار تومان تا پنج میلیون و ۸۹۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 588373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.