۱۰۰۰ پایگاه‌ و مرکز بهداشتی در استان اصفهان واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تمام پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در سطح استان دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک را تزریق می‌کنند و در شهر اصفهان ۱۱ مرکز و در هر شهرستان یک مرکز دارای سبد کامل انواع واکسن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید گله‌داری در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان، درخصوص علت شلوغی مراکز واکسیناسیون، اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون با اعلام عمومی از روز شنبه نسبت به قبل شلوغ‌تر شد و علت عمده این ازدحام بی‌اطلاعی همشهریان نسبت به این موضوع است که در همه ۶۳ مرکز داخل شهر اصفهان و تمام مراکز خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی روستایی و شهری دو نمونه واکسن پاستوکووک و سینوفارم تزریق می‌شود.

وی افزود: ۱۱ مرکز در شهر اصفهان و یک مرکز در هر شهرستان به سبد کامل واکسیناسیون اختصاص دارد که این واکسن‌ها شامل اسپایکوژن، کووپارس و فخرا است که اگر هم استانی‌های محترم تمایل داشته باشند واکسنی غیر از سینوفارم و پاستوکووک تزریق کنند می‌توانند به این مراکز با داشتن سبد کامل واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همشهریان برای تزریق دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک می‌توانند به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی محلات در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: روزانه حدود شش هزار دز واکسن در کل استان تزریق می‌شود که نسبت به زمانی که روزانه ۹۰ هزار دز واکسن تزریق می‌شد این عدد آمار بالایی نیست.

گله‌داری افزود: در سطح استان هزار مرکز بهداشتی شامل پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت داریم که واکسیناسیون با دو نوع واکسن را انجام می‌دهند و مراکزی که سبد کامل انواع واکسن را دارند در شهر اصفهان ۱۱ مرکز و در هر شهرستان یک مرکز است.

کد خبر 588218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.