پروانه الکترونیک ساختمان در اصفهان چگونه صادر می‌شود؟

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فرایند صدور پروانه الکترونیکی ساختمان در این کلان‌شهر را تشریح کرد.

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ثبت درخواست پروانه ساختمانی الکترونیکی، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه فرایند صدور پروانه الکترونیکی ساختمان آغاز شده است که شهروندان طی دو فرایند می‌توانند درخواست خود را در رابطه با دریافت پروانه الکترونیکی ساختمان ثبت کنند.

وی افزود: پس از انجام ثبت‌نام اولیه و ثبت اطلاعات شخصی در سامانه my.isfahan.ir (قسمت درخواست پروانه ساختمانی) ، دریافت نام کاربری و رمز عبور، ثبت درخواست برای پلاک مورد نظر طبق کد نوسازی آن انجام می‌شود و سپس بارگذاری مدارکی همچون اسناد مالکیت در این مرحله انجام می‌شود؛ پس از این اقدامات، درخواست ثبت شده و به شهرداری ارسال می‌شود که زمان بازدید پیشنهادی نیز توسط مالک قابل انتخاب است.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارشناس بازدید با حضور در محل، اصل مدارک را با مدارک بارگذاری شده در سامانه تطابق می‌دهد و پس از تأیید آن، شهروند نیز با ورود به کارتابل خود در سامانه my.isfahan.ir می‌تواند به‌صورت ۲۴ ساعته به آرشیو پرونده دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از ثبت درخواست توسط شهروند در سامانه، بازدید از محل توسط کارشناس، عبور از مراحل طرح تفصیلی، کنترل کاربری و موارد مربوطه، تأیید بعضی از آیتم‌ها توسط معاون شهرسازی منطقه انجام می‌شود و نهایت ظرفیت ارتفاعی به رؤیت او می‌رسد و با تأیید آن، درخواست به کارتابل شهروند ارسال می‌شود. شهروند نیز حداکثر ظرفیت ارتفاعی از نظر تعداد طبقات، سطح اشغال و چیدمان را مشاهده و در صورت تأیید، مبلغ تقریبی پروانه ساختمان را به‌صورت شفاف رصد می‌کند که در کارتابل مالک قابلیت اقدام برای کاهش ارتفاع مجاز و کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

علی‌اصغری گفت: شهروند برای دریافت پروانه ساختمانی می‌تواند نحوه پرداخت را طبق شرایط مصوب شورای اسلامی شهر اصفهان مشخص و پرداخت کند؛ اولین پرداخت ۳۰ درصد از کل مبلغ پروانه ساختمان است و شهروند می‌تواند مابقی را مطابق مصوبات، به‌صورت اقساط پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان صدور پروانه اولیه ساختمان الکترونیک در صورتی که همه اقدامات به صورت ایده‌آل پیش رود، دو تا سه روز است، افزود: پروژه سامانه صدور پروانه الکترونیکی «سرا ۱۰»، ارتقا یافته سامانه سرا ۸ است و به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی شهرسازی الکترونیک، در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اجرایی شده و قابل بهره‌برداری است.

کد خبر 587354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.