مشارکت و همکاری شورای ساختمان پایدار آلمان در بهبود و توسعه شرایط ساختمان‌ها در ایران

شورای ساختمان پایدار آلمان با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شورای ساختمان پایدار ایران، اقدام به مشارکت و همکاری ر بهبود و توسعه شرایط ساختمان‌ها در ایران می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای ساختمان پایدار ایران، نشست مشترک شورای ساختمان پایدار ایران و شورای ساختمان پایدار آلمان در مقر شورای ساختمان پایدار آلمان در شهر اشتوتکارت و با موضوع مشارکت و همکاری شورای ساختمان پایدار آلمان در بهبود و توسعه شرایط ساختمان‌ها در ایران برگزار شد.

این جلسه که با هدف انتقال و توسعه رویکردها و دانش ساختمان‌های پایدار بر اساس سیستم بین‌المللی DGNB تشکیل شد، نقطه عطفی برای صنعت ساختمان ایران و جامعه بزرگ مهندسین حوزه ساختمان در ایران است تا از این فرصت برای تأیید صلاحیت بین‌المللی کارشناسان، تضمین کیفیت ساختمان‌ها، برندسازی و راه یافتن به بازارهای بین‌المللی استفاده کند.

از مهمترین توافق‌های حاصل شده در این نشست، همکاری و حمایت کامل علمی DGNB از تدوین سیستم ساختمان‌های پایدار برای ایران بر اساس شرایط و قوانین ملی و اقلیم ایران است.

این توافق بین سرایداریان نایب رئیس هیئت مدیره شورای ساختمان پایدار ایران با دکتر کریستینا لومتر (Dr. Christine Lemaitre) رئیس شورای ساختمان پایدار آلمان امضا شد.

این سیستم که هم‌اکنون در کشورهای متعددی به‌عنوان سیستم پذیرفته شده ملی آنها (با هدف تطابق بین‌المللی) استفاده می‌شود و در نوع خود پیشرفته‌ترین سیستم محسوب می‌شود؛ با روش‌هایی مانند ارزیابی چرخه عمر، DGNB در میان سیستم‌های صدور گواهینامه جهانی پیشگام است.

کد خبر 586804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.