از جذب آتش‌نشان زن استقبال می‌کنیم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه از جذب آتش‌نشان زن در این سازمان استقبال می‌کنیم، گفت: کمبود نیرو یکی از چالش‌های اساسی آتش‌نشانی این کلان‌شهر است، زیرا خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار چالش کرده است.

محمدامین لیاقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد بازدید ایمنی از ساختمان‌ها در شهر بندرعباس بسیار زیاد است و سازمان آتش‌نشانی با توجه به کمبود تعداد نیرو، امکان بازدید از تمام آنها را ندارد.

وی افزود: کمبود نیرو یکی از چالش‌های اساسی آتش‌نشانی این کلان‌شهر است، زیرا خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار چالش کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در پاسخ به این سوال که آیا این کلان‌شهر نیاز به آتش‌نشان زن دارد؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه جذب نیروی آتش‌نشان زن در شهر کرج انجام شده است، این موضوع در شهرهای بزرگ شاید قابل لمس‌تر باشد، اما شهرهای کوچک با توجه به کمبود امکانات و ایستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست، در حالی که از این اقدام استقبال می‌کنیم، لذا باید ابتدا زیر ساخت‌های آن آماده و نوع مأموریت‌های آتش‌نشانان زن مشخص شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام مأموریت‌های سازمان توسط نیروهای آتش‌نشان مرد انجام می‌شود، در حالی که در بعضی موارد نیاز به حضور نیروی آتش‌نشان زن داریم.

لیاقت با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشان، شهروندان بندرعباس را عضوی از خانواده خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: برای ما، منطقه، محله، جنسیت، انسان یا غیر انسان بودن مهم نیست، بلکه مهم این است که حادثه دیدگان را نجات دهیم و امدادرسانی به‌نحو مطلوب انجام شود.

وی با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان‌های متروپل آبادان و پلاسکو، گفت: این دو ساختمان، مشکل سازه‌ای و اسکلت‌بندی داشت، لذا باید سازه ساختمان‌ها در برابر حریق مقاوم باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در خصوص فراوانی حوادث اتفاق افتاده در این کلان‌شهر، اظهار کرد: بیشترین حادثه مربوط به مشکل خرابی آسانسورهای مجتمع و ساختمان‌های تجاری و مسکونی ثبت شده است که نقص فنی، قطعی برق، سرویس نگهداری از عوامل مهم حوادث آسانسور است.

کد خبر 586108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.