جایگزینی اتوبوس‌های عمومی دانمارک با خودروهای الکتریکی

سازمان حمل‌ونقل عمومی شمال دانمارک قراردادی ۱۰ ساله با شرکت ترابری کیولیس امضا کرده است و بر اساس آن قرار است ۳۱ اتوبوس الکتریکی به ناوگان اتوبوس‌های عمومی شهری اضافه شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر شرکت ترابری کیولیس در قرارداد خود با سازمان حمل‌ونقل عمومی شمال دانمارک متعهد شده است علاوه بر تأمین ۳۱ اتوبوس الکتریکی، به ایجاد هفت مسیر جدید برای عبور و مرور آن‌ها بپردازد که همه به ایستگاه‌های قطار و اتوبوس آلبورگ، چهارمین شهر بزرگ دانمارک، متصل می‌شود. اتوبوس‌های جدید بخش اعظم حمل‌ونقل عمومی منطقه را با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر از آن خود خواهد کرد و همه ساله مسیری حدود چهار میلیون کیلومتر را پوشش خواهد داد.

کیولیس از یکم ماه آوریل سال ۲۰۲۳، اتوبوس‌های الکتریکی را در خیابان‌های یوتلاند شمالی به حرکت در خواهد آورد و نقش مهمی در تردد پایدار منطقه ایفا خواهد کرد.

جایگزینی اتوبوس‌های عمومی دانمارک با خودروهای الکتریکی

تمام اتوبوس‌های الکتریکی یوتلاند شمالی از Ebusco، شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های برقی و زیرساخت‌های شارژ همراه هلندی و با مدل جدید ۳.۰ تهیه خواهد شد. این مدل اتوبوس از موادی با کمترین وزن ممکن ساخته می‌شود و در نتیجه، نسبت به سایر اتوبوس‌های الکتریکی مشابه، از ظرفیت حمل تعداد بیشتری مسافر برخوردار است، ضمن این‌که می‌تواند مسیر طولانی‌تری را نیز سپری کند.

شرکت کیولیس همچنین متعهد شده است یک ایستگاه اتوبوس در منطقه Tylstrup، واقع در ۱۸ کیلومتری شمال آلبورگ ایجاد کند که از یک زیرساخت شارژ برخوردار خواهد بود و به طور همزمان می‌تواند ۱۰ اتوبوس الکتریکی را شارژ کند. همچنین کیولیس ادعا کرده است که برای پیاده‌سازی پروژه‌های خود تعداد ۹۰ کارمند را استخدام خواهد کرد که ۸۰ نفر از آن‌ها به عنوان راننده در اتوبوس‌های الکتریکی مشغول به کار خواهند شد.

این اقدام به افزایش شهرت کیولیس به عنوان یک ارائه دهنده خدمات حمل‌ونقل سبز در سراسر دانمارک کمک زیادی خواهد کرد و به ترویج عقد قرارداد با این شرکت توسط مدیران سایر شهرها نیز منجر خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که کیولیس در سال ۲۰۲۱ نیز تعداد ۲۰ اتوبوس الکتریکی به ناوگان ادنسه، سومین شهر بزرگ دانمارک و ۴۲ اتوبوس برقی به ناوگان کپنهاگ پایتخت اضافه کرد.

جایگزینی اتوبوس‌های عمومی دانمارک با خودروهای الکتریکی

کد خبر 585863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.