تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم اهواز

شهردار اهواز با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم، گفت: سکونت ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در اهواز آمار زیادی است که باید تلاش شود محرومیت این مناطق و محله‌ها رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی، امروز _یک شنبه دوازدهم تیرماه_ در آئین افتتاح پل ال ۳۰۰ از تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف، اظهار کرد: از همه کسانی که در گذشته برای پیشرفت، توسعه و آبادانی شهر اهواز تلاش کردند، صمیمانه قدردانی می‌شود، به‌رغم مشکلات موجود، صبر و شکیبایی مردم قدرشناس اهواز به ما کمک می‌کند تا در انجام وظایف خود موفق باشیم.

وی افزود: تلاش زیادی در خصوص تقویت زیرساخت‌ها و ریل گذاری‌های توسعه شهری اهواز صورت گرفته است و هرچند ممکن است نتیجه آنها در حال حاضر قابل مشاهده نباشد، اما بی‌شک این تلاش‌ها برای آینده شهرداری اهواز مؤثر خواهد بود تا شهرداری و شهر اهواز را به سطح و جایگاهی در شأن مردم آن برسانیم.

شهردار اهواز ضمن قدردانی از تلاش مدیران شهری اهواز در گذشته، ادامه داد: خود را موظف می‌دانم مدیریت شهری اهواز را به عنوان امانت، به نحوه احسن پاس داشته و با ارتقای آن را آیندگان تحویل دهم.

وی گفت: مدیریت جهادی را گاهی می‌شنویم و از آن استفاده می‌کنیم، اما حق و شأن آن را رعایت نمی‌کنیم؛ کلید واژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب هر سال به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند ریشه‌های عمیق کارشناسی دارند، مدیریت جهادی نیز همان شرایط جهاد با همه ابعاد را دارد، لذا برای پیشرفت شهر و کشور باید فارغ از وقت، زمان و مکان به صورت شبانه‌روزی و جهادی کار کنیم.

امینی با بیان اینکه امروز خوزستان و اهواز نیازمند انسجام و وحدت است، ادامه داد: با پراکندگی هیچ سودی به شهروندان نمی‌رسد، مردم از حاکمیت انتظار کار، تلاش و رفع مشکلات با توجه با وضعیت معیشتی موجود دارند، لذا تقاضا دارم همه افراد، احزاب و سازمان‌ها برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در شهرداری اهواز حاصل تلاش و زحماتی است که در گذشته کلید خورده است و امروز به بهره‌برداری می‌رسد و قطعاً با ریل‌گذاری و اقداماتی که امروز صورت می‌گیرد نتایج آن در آینده مشخص می‌شود.

شهردار اهواز تاکید کرد: میان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز انسجام و وحدت بسیار خوبی برقرار است به گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت مجموعه شورای اسلامی شهر اهواز نمونه و یک فرصت استثنایی برای شهر اهواز است تا از این ظرفیت استفاده نمائیم.

وی ادامه داد: ما نباید خود را از مردم جدا بدانیم، هدف از برگزاری این افتتاحیه‌ها القای حس امید و نشاط در شهروندان است، با اجرای این طرح می‌توانیم در جمع شهروندان حضور پیدا کنیم و اطلاعات مناسبی را از مشکلات محل زندگی آنها به دست آوریم، زیرا گاهی شهروندان نظراتی می‌دهند که می‌توانند برای ما راهگشا باشند.

امینی تاکید کرد: اهواز و خوزستان از دوران دفاع مقدس آسیب‌های زیادی دیده‌اند، همه شهرها آهنگ توسعه را داشته‌اند، اگر بخواهیم حق اهواز ادا شود مدیران و شهروندان باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا برخی کاستی‌های گذشته جبران شود.

وی با بیان اینکه حقوق اولیه مردم صبور مناطق کم برخورد اهواز در زمینه خدمات شهری ارائه نشده است، لذا در تلاش هستیم تا فاصله خدمات ارائه شده در مناطق کم برخوردار با سایر کاهش پیدا کند، گفت: سکونت ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در اهواز آمار زیادی است که باید تلاش شود محرومیت این مناطق و محله‌ها رفع شود.

کد خبر 585765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.