قائم‌شهر تنها ۳۰ پاکبان دارد

عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با اشاره به کمبود پاکبان‌ها و نیروهای خدماتی، گفت: شهروندان قائم‌شهر در طول روز بیش از ۱۱۰ تن زباله تولید می‌کنند که تنها توسط ۳۰ پاکبان جمع‌آوری می‌شود.

مفید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مدتی است خود پوشیدن لباس نارنجی پاکبانی را ترویج می‌کنم، اظهار کرد: لباس پاکبانی پس از لباس سربازی یکی از مقدس‌ترین لباس‌های خدمت در کشور است. در درجه اول برای فرهنگ‌سازی و احترام به مقام پاکبان‌ها این لباس را می‌پوشم، زیرا هنوز عده‌ای نسبت به این شغل نگاه درستی ندارند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل پوشیدن لباس پاکبانی اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی آنها است که به‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده، هنوز به نتیجه مؤثری نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با اشاره به اینکه علاوه‌بر کمبود پاکبان‌ها و نیروهای خدمات شهری مشکلات دیگری نیز در مدیریت شهری داریم که رفع آنها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حق و حقوق قانونی پاکبان‌ها نیز از جمله مشکلاتی است که باید رفع شود، لازم است بدانیم شغل پاکبانی تعطیلی ندارد و این در حالی است که آنها حقوق خود را تمام و کمال دریافت نمی‌کنند و نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه شهروندان قائم‌شهر در طول روز بیش از ۱۱۰ تن زباله تولید می‌کنند که تنها توسط ۳۰ پاکبان جمع‌آوری می‌شود، افزود: حدود ۳۰۰ کیلو زباله به ازای هر پاکبان در قائم‌شهر ساماندهی می‌شود که نشان‌دهنده کمبود نیروهای خدماتی در شهر است.

کد خبر 585385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.