طلای آسیا در چنگ اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل/علیرضا نادعلیان پنجمین نقره‌ای ایران

تیم‌ ملی تکواندو کشورمان در روز سوم مسابقات قهرمانی آسیای کره‌جنوبی صاحب دو مدال طلا و یک مدال نقره شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه آغاز شد و این تورنمنت به‌مدت چهار روز در سالن «هوبان» شهر چانچئون کره‌جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد. سومین روز این تورنمنت امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء‌هاپ‌چانگ» رفتند.

نماینده تیم مردان ایران با قبول شکست برابر سونگ‌ژائو ژیانگ نماینده چین نایب‌قهرمان شد. علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در مبارزه پایانی «سونگ ژائوژیانگ» چینی در دو راند باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

سنگین‌وزن جوان کشورمان در نخستین پیکار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر و سپس «امیرعلی اکبری» از افغانستان را با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرده بود.

در ادامه تیم‌ملی تکواندو بانوان ایران به دومین مدال طلای خود توسط زهرا پوراسماعیل دست پیدا کرد. وی در فینال وزن ۷۳- کیلوگرم برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج هفت بر چهار و هشت بر سه به پیروزی رسید و به نشان طلا دست پیدا کرد.

پوراسماعیل امروز صبح با برتری مقابل «راما الراب» از اردن و «می‌نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره‌جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راه مبارزه نهایی شده بود.

یک مدال خوش‌رنگ دیگر برای کشورمان در بازی‌های سومین تکواندوکارمان به‌دست آمد و اکرم خدابنده موفق شد سومین طلای تیم‌ملی بانوان ایران را کسب کند.

خدابنده در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و ۹ بر چهار به برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. سرگروه تیم‌ملی بانوان نیز در نخستین مبارزه خود و در مرحله نیمه‌نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

تیم‌ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده شده است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج‌موسایی، مبینا نعمت‌زاده، نسترن ولی‌زاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز برای کشورمان کسب کرده‌اند.

کد خبر 584154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.