زیرساخت‌های شهری بریتانیا در معرض خطرات حملات باج‌افزار

به‌رغم افزایش مستمر حملات باج‌افزار در سراسر شهرهای بریتانیایی، بیش از سه‌پنجم مدیران سایبری در نهادهای زیرساخت‌های ملی از داشتن یک طرح تصمیم‌گیری برای مقابله با این حملات محروم هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی است که از هر ۱۰ مدیر سایبری در شهرهای بریتانیا، حدود هشت نفر یا به طور دقیق‌تر ۷۹ درصد بر این باور هستند که عملکرد آن‌ها تا ۱۲ ماه آینده به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر حملات باج‌افزار قرار می‌گیرد، اما با وجود این آگاهی، طرح تصمیم‌گیری ویژه‌ای برای مبارزه با آن ندارند. از سوی دیگر، تاکنون کمتر از ۵۰ درصد از این رهبران اقدامات مهمی برای کمک به پیشگیری، کشف، واکنش و بهبودی از حملات باج‌خواهی پیاده کرده‌اند که همین امر، بیم تشدید این حملات را در آینده در پی دارد.

کشف حملات باج‌افزار

نتیجه یک تحقیق نشان داد که ۳۶ درصد از مدیران سایبری به اطلاعات امنیتی و پلتفرم مدیریت رویداد برای کشف حملات باج‌افزار دسترسی دارند و می‌توانند احتمال وقوع آن را به حداقل برسانند. علاوه بر این، تنها ۴۳ درصد از این افراد به پیاده‌سازی اقدامات فنی برای پیشگیری از دسترسی عاملان حملات باج‌خواهی به مراکز مهم خود اقدام کرده‌اند و مانع از حذف اطلاعات مهم شده‌اند.

زیرساخت‌های شهری بریتانیا در معرض خطرات حملات باج‌افزار

برای حل این مشکل، نهادهای زیرساختی مهم باید آمادگی مقابله با حملات باج‌افزار را داشته باشند، طرح‌هایی برای واکنش موفقیت‌آمیز به این حملات را تهیه کنند و با سایر نهادها در زمینه عملکردهای فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی به ارتباط بپردازند که تحقق این هدف مستلزم وجود یک نهاد دیگر و دسترسی از راه دور به محیط فناوری عملیاتی است.

بدیهی است که نداشتن آمادگی کافی در این زمینه می‌تواند منجر به نبود پروتکل اینترنت، اختلال در عملکردها و ضررهای مالی بزرگ شود، ضمن این‌که راهی برای جبران مشکلات پیش‌آمده برای نهادها به جا نمی‌گذارد.

نتیجه تحقیقات همچنین نشان داده است که تنها ۴۶ درصد از مدیران سایبری از خدمات ذخیره ابر با هدف حفاظت باج‌افزاری داخلی بهره می‌گیرند، حال آن‌که ۴۲ درصد به توسعه یک کارگزار امنیتی با قابلیت دسترسی ابری می‌پردازند.

کد خبر 583522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.