ارزش دانشگاه هنر اصفهان ناشناخته باقی مانده است

سرپرست جدید دانشگاه هنر اصفهان گفت: لازم است که این دانشگاه و این گنج پنهان با برخورداری از سرمایه انسانی و هنری دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه و دانش غنی متفاوت با برخورداری از رشته‌های متفاوت به تمام شهروندان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا خواجه احمد عطاری امروز _یکم تیرماه_ در مراسم تودیع رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه هنر اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه، هنر و اصفهان سه واژه‌ای است که اهمیت دانشگاه هنر اصفهان را نشان می‌دهد و این دانشگاه در یک متن قرار دارد و در مسئولیت این دانشگاه در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه نقش آفرینی بهینه‌ای را در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه می‌توان از دانشگاه و ارزش آن برای جامعه سخن گفت، افزود: می‌توان از جایگاه هنر در جوامع انسانی صحبت کرد، بحث تجلی نکته مهمی در رابطه با حوزه هنر است، دانشگاه هنر مهد این تجلی می‌تواند باشد، در سال‌های اخیر توجه به این بحث کمتر بوده و امیدوارم در آینده بتوانیم به بحث تجلی در دانشگاه هنر توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست جدید دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهر فرهنگی و مهد هنر است، باید این نقش پررنگ‌تر شود، اهمیت دانشگاه هنر اصفهان در ماه‌های اخیر مورد توجه وزارت علوم قرار گرفته و اتفاق بسیار خوبی است، در حکمی وزیر علوم ۱۵ بند را صادر کردند که حاکی از توجه وی موضوع هنر و دانشگاه‌های هنر است و وظایف این دانشگاه را در سپهر آموزش عالی کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که این روند را سرلوحه برنامه‌های آینده دانشگاه هنر اصفهان قرار دهیم، در برخی از این سرفصل‌ها دانشگاه هنر اصفهان پیش قدم بوده است و در سند چشم انداز افق ۱۴۰۵ این دانشگاه گنج پنهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای نام گذاری شده است.

خواجه احمد عطاری با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر ارزش دانشگاه هنر اصفهان ناشناخته باقی مانده است، گفت: لازم است که این گنج پنهان با برخورداری از سرمایه انسانی و هنری دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه و دانش غنی متفاوت این دانشگاه با برخورداری از رشته‌های متفاوت به تمام شهروندان شناسانده شود.

وی تصریح کرد: مشارکت استادان علمی دانشگاه و دانشجویان در جشنواره‌ها و کسب رتبه‌های علمی برتر در مسابقات و مناظره‌ها در سطح کشور جای خرسندی است، دانشگاه هنر سرمایه عظیم انسانی دارد و می‌توان از این سرمایه دانشگاه برای توسعه و آبادانی جامعه استفاده کرد.

پتانسیل‌های موجود دانشگاه هنر اصفهان

سرپرست جدید دانشگاه هنر اصفهان گفت: باید ظرفیت و جایگاه دانشگاه هنر به جامعه شناسانده شود، این دانشگاه نیازمند برندسازی، شناخته شدن و تعامل بیشتر با صنعت و اقتصاد است و امیدوارم تمام افراد جامعه تحولی ایجاد کرده و زحمت‌های گذشتگان را کامل کرد، این برنامه نیازمند این بوده که فکر و ذهن را از کمبودهای اساسی آسوده کنیم و با بهره‌مندی از امکانات در جهت پیشرفت و آبادانی دانشگاه هنر گام برداریم.

وی در خصوص پتانسیل‌های دانشگاه هنر اصفهان، اظهار کرد: تمام دانشگاه‌ها به دنبال دریافت امکانات هستند، اما دانشگاه هنر اصفهان با بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود باید به جامعه شناسانده شود، این شناختن باعث می‌شود که دانشگاه بتواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد، شاخص فضای آموزشی دانشگاه هنر اصفهان کمتر از استاندارد آن است و دغدغه‌های فعلی این دانشگاه زیاد است و امیدواریم در آینده با حمایت وزارت علوم شاهد کاهش این مشکلات در بخش فضای آموزشی این دانشگاه باشیم.

خواجه احمد عطاری در خصوص تخصصی و پیشرو بودن دانشگاه هنر، اظهار کرد: در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه آموزش عالی دانشگاه هنر می‌تواند به عنوان یک دانشگاه تخصصی، پیشرو، کارآفرین و پاسخگو به انتظارهای جامعه با انتظام به اصول متعالی دین اسلام و اتکا به سرمایه‌های اجتماعی، کارآفرین باشد و با تربیت و توانمندسازی دانشجویان متعهد، خلاق، متخصص، پژوهشگر و کارآفرین نقش آفرینی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک دهه آینده دهه رشد و بالندگی رشته‌های هنر است و گرایش‌های میان رشته‌ای هنر علوم انسانی و فنی و مهندسی است و دانشگاه هنر باید برای استقبال از این شرایط جدید آماده باشد، این دانشگاه می‌تواند در طراحی محصولات برای ارائه خدمات به عموم جامعه و آموزش الگوی استاندارد آموزش هنر به جامعه بر اساس آموزه‌های ایرانی اسلامی ایفای نقش کند.

سرپرست جدید دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: همچنین دانشگاه هنر می‌تواند در تربیت مربیان هنر برای مدارس و الگو سازی تدریس استاندارد هنر در آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، طراحی خدمات و محصولات هنری، احیای صنایع دستی و تبدیل به محصولات کاربرد محور متناسب با نیازهای جامعه، ایجاد کسب و کار بر پایه اقتصاد خلاق و تأثیرگذاری در سپهر اشتغال کشور نقش ویژه‌ای را داشته باشد.

کد خبر 583516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.