خسارت ۲۵۰ میلیون تومانی به ناوگان اتوبوسرانی اهواز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در پی دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در این کلان‌شهر، ۲۵۰ میلیون تومان خسارت به اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی وارد شد.

کورش سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصرف سوخت اتوبوس در اهواز با توجه به وضعیت آب و هوایی آن قابل قیاس با سایر کلان‌شهرها که دمای معتدل‌تری دارند نیست، زیرا با توجه به گرمای شدید و استفاده از کولر میزان بیشتری سوخت مصرف می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به نسبت تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز این سازمان به صورت ماهانه ۱۰ حواله ۲۶ هزار و ۷۰۰ لیتری سوخت گازوئیل نیاز دارد، اما شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ۸۰ درصد این نیازمندی را تأمین می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: استهلاک و مصرف سوخت اتوبوس‌ها در تابستان و دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد بسیار زیاد است به گونه‌ای که در طول یک هفته گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان خسارت مالی به اتوبوس‌های این سازمان وارد شد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که میزان سوخت تحویلی به سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز کمتر از نیازمندی آن است، فعال نبودن سامانه مربوطه در این سازمان است، لذا با ثبت اتوبوس‌های این سامانه در صدد رفع مشکل کمبود سوخت هستیم.

سبزعلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز فعال هستند، گفت: ۶۵ دستگاه جدید نیز خریداری شده است که در حال پیگیری برای دریافت آنها هستیم، همچنین ۴۰ دستگاه اتوبوس توسط سازمان در حال بازسازی است که با ورود آنها به ناوگان نیاز ما به سوخت دوبرابر خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس، اظهار کرد: شهردار اهواز در حالی نسبت به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پاسخگویی به نیاز شهروندان به خرید اتوبوس اقدام کرد که هزینه تهیه هر دستگاه حدود ۴.۵ میلیارد تومان است که این اقدام برای شهر اهواز بزرگ و ارزشمند است.

کد خبر 583154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.