جابه‌جایی ۶۰ درخت در منطقه ۳ برای احداث ایستگاه مترو

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ارزش‌گذاری فضای سبز و درختان این منطقه، با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه با عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله در این منطقه به بوستان کمال، میدان امام(ره)، میدان امام علی(ع) و چشمه باقرخان انتقال داده شد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به محدودیت‌های فضای سبز منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در این منطقه از زمان‌های قدیم (دوران بعد از صفویه) به‌دلیل تراکم ساخت‌وساز، به احداث فضای سبز اهمیتی داده نشده است و این منطقه سرانه فضای سبز فعلی خود را مدیون سبزینگی حاشیه رودخانه، مادی‌ها و بوستان شهید رجایی است و بوستان‌های محلی از وسعت قابل توجهی برخوردار نیست.

وی افزود: به‌رغم اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر باید ۲۰ مترمربع باشد، در منطقه سه شهرداری این سرانه حدود ۷.۵ مترمربع است و تلاش می‌کنیم در برابر حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان منطقه کوشا باشیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های منطقه، تصریح کرد: طبق برنامه‌های محله‌محوری علاوه بر ایجاد فضای سبز شهری در صدد وسعت فضاهای سبز محلی هستیم و با اجرای پروژه‌های عمرانی مانند احداث ایستگاه مترو در چهارراه ابن‌سینا یا بابا قاسم، شاهد جزایر ترافیکی مملو از درخت بوده‌ایم که در راستای حفظ این درختان، اقدامات خوبی را به‌منظور جابه‌جایی این درختان داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ارزش‌گذاری فضای سبز و درختان این منطقه، با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه با عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله در این منطقه به بوستان کمال، میدان امام (ره)، میدان امام علی (ع) و چشمه باقرخان انتقال داده شد.

کد خبر 582718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.