اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز همدان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمیت و نقش مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز، گفت: با توجه به اینکه شهرداری وظیفه توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری را به عهده دارد، اما حفظ و نگاهداری آن در گروی مشارکت و همراهی شهروندان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر همدان، سعید نظری در خصوص اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز این شهر، اظهار کرد: شهر همدان، به عنوان یکی از سرسبزترین شهرهای ایران، دارای طبیعتی بکر و بی‌نظیر است و بوستان‌ها و تفرجگاه‌های زیبا و مناسبی برای شهروندان دارد تا بتوانند اوقات فراغت خود را با شادی و آرامش سپری کنند و از فضای سبز آن لذت ببرند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حفظ و نگهداری اموال عمومی مهم است، افزود: لازم است با آموزش‌های شهروندی در راستای آگاهی‌بخشی شهروندان در حفظ و نگهداری اموال عمومی اقدام کرد تا شهروندان در حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز و در بقای زیبایی شهر سهیم شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است، با کمک شهروندان به عنوان نیروهای شتاب‌دهنده مدیریت شهری، می‌توان شهری زیبا، سرسبز و در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز در تمام سال نیاز به مراقبت دارد و حفاظت از درختان، گل‌ها، چمن‌ها، آبنما و سایر وسایل رفاهی به صورت مستمر انجام می‌شود، این سرمایه‌ها باید حفظ شوند و تحقق این مهم منوط به مشارکت مردم است.

نظری با تاکید بر اینکه باید گروه‌های حامی محیط زیست در کنار مردم برای نگهداری، احیا و توسعه فضای سبز مشارکت داشته باشند، گفت: شهر بدون فضای سبز غیرقابل تصور است، زیرا گسترش شهرها و توسعه بی‌رویه شهری سبب ناپایداری هوا، تشدید آلودگی‌های محیطی و زمینه‌ساز از بین رفتن فضای سبز شهری می‌شود.

کد خبر 582178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.