پیش بینی ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی استان اصفهان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیشنهادی بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی استان اصفهان مطرح خواهیم کرد که امید است تا در این سفر محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جواد ساداتی نژاد امروز _چهارشنبه، بیست‌وپنجم خردادماه_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیشنهادی بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی استان اصفهان مطرح خواهیم کرد که امید است تا در این سفر محقق شود.

وی افزود: تلاش شده همه پروژه‌های نیمه تمام استان اصفهان و طرح‌های آبیاری نوین، انتقال آب استخرهای ذخیره آب، توسعه کشت گلخانه و آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها، الگوی کشت و تسهیلات توسعه گلخانه‌ها با توجه به شرایطی که در استان اصفهان وجود دارد در این سفر مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش شد تا حمایت از عشایر در آبرسانی، توسعه دیدگاه‌ها، برق رسانی و احداث جاده‌ها میان مزارع در بخش کارشناسی نیازهای استان اصفهان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. امید است تا با اعتبارات در نظر گرفته شده در این حوزه رشد مناسبی را شاهد باشیم و بر مبنای اصلاحات و تغییر مسیر گیاهان پر آب به کم آب بر صورت می‌گیرد.

استان اصفهان یکی از قطب‌های تولید غذا در کشور

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه اصفهان قطب دامپروری و تولید غذا در کشور است، در حوزه حمایت از دامداری‌ها تدابیری اندیشیده شد تا مشکلات این بخش کاهش پیدا کند. امید است تا این سفر موجب رشد و ارتقا در حوزه کشاورزی و و منابع طبیعی در استان اصفهان باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی که برای سال جاری تدوین شد، تا پایان سال ۱۴۰۱ وزارت جهاد موظف است الگوی کشت را بروز رسانی و آن را بر اساس شرایط جدید جهانی ابلاغ کند. در این الگوی کشت به سمت حمایت از تولید داخل و کاشت گیاهان، غلات پایه و کالاهای اساسی پیشروی خواهیم کرد. همچنین تغییر مسیری از کاشت گیاهان آب بر به سمت گیاهان کم آب بر صورت خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته خصوصاً کشاورزی قراردادی که از شهریورماه به صورت گسترده در کشور شروع خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود تا به کمک کشاورزان سطح تأمین غلات در کشور را تا ۳۰ درصد ارتقا دهیم.

کد خبر 582029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.