تخصیص اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری سگ‌ها

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در کرج حدود هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که دو میلیارد تومان از آن صرف تهیه غذا برای سگ‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا رضوانی امروز _بیست‌و چهارم خردادماه_ در دومین برنامه "پروژه‌گردی" شهرداری کرج که با بازدید از طرح پاکداشت طبیعت در شهرک ابریشم آغاز شد، با اشاره به اینکه طرحِ جهادی «علمداران خدمت» که طرح‌های پاکداشت محله به محله و پاکداشت طبیعت از زیرمجموعه‌های آن به شمار می‌روند، طی ۱۰ ماهه گذشته حداقل در ۲۰ مرحله و فازِ کاری جداگانه عملیاتی شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح خدمات چشمگیری در حوزه‌های توسعه فضای سبز، آسفالت و ساماندهی معابر، خدمات درمانی و بهداشتی، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، خدمت‌رسانی به نیازمندان، فعالیت‌های عام‌المنفعه، جمع‌آوری خاک و نخاله و زیباسازی شهری را به شهروندان ارائه شده است.

وی با قدردانی از مدیریت شهری کرج در اجرای طرح‌های جهادی، تصریح کرد: امروز تفکر کار جهادی در مدیریت شهری نهادینه شده و محله محوری، محرومیت‌زدایی و ارتقای آبادانی شهری در دستور کار قرار گرفته است.

لزوم توسعه ظرفیت کارخانه کمپوست

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج نیز در ادامه برنامه پروژه‌گردی که بازدید از روند فعالیت‌های مرکز دفن و پردازش زباله حلقه، مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب، استخر شیرابه و کارخانه کمپوست دره بود، اظهار کرد: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب و آسیب‌هایی که به شهروندان به‌ویژه کودکان وارد می‌شود، به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده که در این راستا شهرداری کرج اقدام به راه‌اندازی دو مرکز جمع‌آوری، زنده‌گیری و کمپ نگهداری از سگ‌های بلاصاحب کرده است.

وی با بیان اینکه این مراکز در حلقه دره و باغستان قرار دارد، افزود: این مراکز بیش از یک هزار سگ ولگرد را پذیرش و بعد از اقدامات انگل‌زدایی و پلاک‌کوبی رهاسازی می‌کنند. روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح مناطق ده‌گانه شهر جمع‌آوری و در کلینیک این سازمان واکسیناسیون و عقیم‌سازی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بابیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری‌شده بعد از مراحل عقیم‌سازی و واکسیناسیون به پناهگاه واقع در مرکز دفن حلقه دره و باغستان منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: این سگ‌ها به‌صورت زنده‌گیری و بدون هیچ آسیبی به این مراکز منتقل و بعد از مراحل ذکرشده رهاسازی می‌شوند، طی سال جاری هشت میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در نظر گرفته‌شده است که دو میلیارد تومان آن صرف تأمین غذای این سگ‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات راه اندازی نیروگاه زباله‌سوز با مشارکت سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، گفت: اگر خروجی این جلسات به انعقاد قرارداد منجر شود، در افق چند ساله زباله‌ها به جای دفن به صورت سنتی، طی فرایندی به جریان برق و بخار آب تبدیل می‌شود و بسیاری از مشکلات زیست محیطی موجود نیز رفع می‌شود.

خسروی گفت: از شهرداری‌های استان که بابت ارائه خدمات دفن زباله در مرکز حلقه دره به این سازمان بدهی دارند، تقاضا دارم در راستای تأمین هزینه‌ها و امکان پرداخت مالی به پیمانکار مربوطه، نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند و همکاری لازم را داشته باشند. طی سالیان اخیر همواره میزان تولید و انباشت شیرابه زباله‌ها در حلقه دره رو به افزایش بوده است، برای نخستین بار و استفاده از شیوه‌های علمی و نوین، میزان شیرابه‌ها در حال کاهش است و همان طور که اصحاب رسانه امروز از استخرهای نگهداری بازدید داشتند، ظرفیت برخی از آنها خالی شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست شهرداری کرج به دلایلی با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کند و پیمانکار توفیق چندانی در عمل به تعهدات خود نداشته است، تاکید کرد: پیگیر را اندازی خطوط جدید و فعالیتِ کارخانه با تمام ظرفیت هستیم و اقدامات و پیگیری‌های لازم در دست اقدام است.

کد خبر 581849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.