آیا برای اخذ ویزا توریستی نیاز به وکیل داریم؟

قطعاً برای خیلی از افراد سوال است که برای رفتن به کشورهای خارج چه نیازی به مشورت از وکیل و مشاور مهاجرتی داریم؟

چرا باید وکیل بگیریم؟ از آنجایی که زندگی و کار در کشور دیگری دارای قوانین، شرایط و محدودیت‌های منحصر به خود است، شما نمی‌توانید به نهایی و بدون کمک گرفتن از کسی در این پروسه سخت موفق بیرون آیید. به همین خاطر داشتن راهنمایی که تجربه بالایی را دارا باشد و از قوانین و مقررات بین‌المللی به صورت کامل آگاه باشد و بتواند در صورت بروز هر مشکلی شما را راهنمایی کند، قطعاً می‌تواند در پروسه رفتن شما به کشور دیگر تاثیر بسزایی داشته باشد.

از آنجایی که وکلا و مشاورین مهاجرتی، دارای علم حقوقی بالایی هستند، می‌توانند در این پروسه کمک شایانی به شما عزیزان نمایند. از آنجایی که سفر به کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی و… برای گردش و تفریح متقاضی بسیار زیادی دارد، متقاضیان اخذ ویزا توریستی نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین تحصیل و کار در کشورهای پیشرفته نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است به خصوص مهاجرت آلمان که متقاضیان باید برای این کار از وکیل و مشاور مهاجرتی مشورت بگیرند.

ویزا چیست؟

ویزا در حقیقت مجوزی است که به افرادی که تبعه یا شهروند یک کشور نیستند و به مقاصد مختلفی مثل گردش، کار، تحصیل، دیدار خانواده و… صادر می‌شود. متقاضیان بدون اخذ این نوع مجوز اجازه ورود به کشور مقصد را نخواهند داشت و در صورت ورود، با پیامدهای ناگواری روبرو خواهند شد. ویزا در کشورهای مختلف انواع گوناگونی دارد. متقاضیان بر اساس هدف مهاجرتی که دارا هستند باید ویزا مد نظرشان را اخذ نمایند. اگر شما برای کار یا تحصیل به کشور دیگری می روید باید ویزا کاری یا تحصیلی دریافت نمایید؛ چرا که با اخذ ویزا توریستی اجازه کار و تحصیل در کشور دیگری را نخواهید داشت.

انواع ویزا

همانطور که گفتیم، اخذ ویزا انواع مختلفی دارد که متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی شان اقدام به اخذ آن می‌نمایند. انواع ویزا جهت مهاجرت به کانادا و یا کشورهای دیگر عبارت است از:

  • ویزا توریستی

یکی از انواع ویزا، ویزا توریستی است که متقاضیان جهت گردش در کشور دیگر آن را دریافت می‌نمایند. اعتبار این نوع ویزا معمولاً ۹۰ روزه است.

  • ویزا ملاقات اقوام و خانواده

این نوع ویزا برای اکثر کشورها صادر می‌شود و بهتر است که فرد از خانواده و دوستان خود دعوت نامه دریافت نماید و آن را به همراه مدارک به سفارت ارائه دهد.

  • ویزا درمان

این نوع ویزا جهت انجام خدمات درمانی در کشور دیگری صادر می‌شود. در صورتی که شما در کشور خودتان از خدمات درمانی مناسبی برخوردار نباشید و نتوانید بیماری تان را به علت کمبود خدمات در آن کشور درمان کنید می

توانید از این ویزا استفاده نمایید.

آیا برای اخذ ویزا توریستی نیاز به وکیل داریم؟

  • ویزا تجاری

افرادی که به قصد تجارت یا شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی قصد رفتن به کشور دیگری را دارند، می‌توانند از ویزا تجاری استفاده نمایند.

  • ویزا ترانزیت

این نوع ویزا مختص به افرادی است که قصد رفتن به کشوری را دارند؛ اما در مسیر رفتن شان باید از کشور دیگری عبور نمایند. در این مواقع متقاضی باید برای عبور یا ترانزیت از آن کشور ویزا اخذ نمایند.

  • ویزا تحصیلی

دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در کشورهای خارج باید با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های آن کشور نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت نداشتن نامه پذیرش شما قادر به اخذ این نوع ویزا نخواهید بود.

  • ویزا کاری

یکی دیگر از انواع ویزا، ویزای کاری می‌باشد. این نوع ویزا جهت کار در کشورهای خارج صادر می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند در آن کشور کار کنند.

هر یک از ویزاهای ذکر شده دارای شرایط و محدودیت‌هایی هستند که متقاضیان باید از آن آگاهی داشته باشند. اعتبار هر یک از ویزاها با هم فرق داشته که در صورت اتمام اعتبار متقاضی باید آن را تمدید نماید. همچنین در صورت عدم تمدید ویزا باید به کشور خود بازگردد.

ویژگی‌های وکیل

همانطور که گفتیم، متقاضیان برای رفتن به کشور دیگری باید دارای وکیل و مشاور مهاجرتی باشند. وکیل مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری باید ویژگی‌هایی را دارا باشد تا بتواند به نحو احسن شما را راهنمایی نماید. توجه داشته باشید که شما برای صحت مناسب بودن یک وکیل باید رزومه وی را مورد بررسی قرار دهید. یک وکیل خوب و مجرب با رزومه کاری که داراست می‌تواند شما را به هدفتان برساند. در صورتی که وی تجربه لازم را دارا نباشد، ممکن است با مشکلاتی که در پروسه اخذ ویزا به وجود می‌آید آشنایی نداشته باشد و مدت زمان زیادی زمان ببرد تا بتواند آن مشکل را رفع نماید.

از دیگر ویژگی‌های یک وکیل مناسب، مسلط بودن وی با قوانین و مقررات بین‌الملل است. این فرد باید با مدرک تحصیلی که داراست و تجربه‌ای که در طول کار کسب کرده به تمامی قوانین و مقررات مسلط باشد تا بتواند هنگام بروز مشکل با توجه به علم حقوقی‌اش کارهای لازم را انجام دهد.

از دیگر ویژگی‌های یک وکیل مناسب ارتباط وی با سایر وکلا مهاجرتی است. کسی که بتواند ارتباط مناسبی را با دیگر وکلا بگیرد و سوالات و مشکلات را با آنها در میان گذارد و با مشورت و کسب آگاهی بیشتری کارش را انجام دهد، قطعاً می‌تواند به مشتریان خدمات بهتری را ارائه بدهد. از دیگر ویژگی‌های یک وکیل خوب، آگاهی از جدیدترین اخبار و قوانین و مقررات کشورها می‌باشد. از آنجایی که شما تمامی کارهایتان را به وکیل مهاجرت می‌سپارید، او باید از جدیدترین قوانین و مقررات بین‌الملل آگاهی داشته باشد تا بتواند پرونده شما را به سرانجام برساند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل، رزومه و سابقه کاری می‌باشد که ارائه کرده است. اگر وکیل دارای پرونده‌های موفق و مناسبی نباشد به احتمال زیادی نمی‌تواند کمک مناسبی را به شما نماید.

به طور کلی، می‌توان گفت که انتخاب وکیل یکی از مهم‌ترین انتخابات در پروسه سفر و رفتن به کشورهای دیگر می‌باشد.

کد خبر 581712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.