حمایت از هنرمندان در مدیریت شهری شیراز

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دغدغه کنونی هنرمندان فروش آثار است و باید از آنان حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا محمدیان عصر امروز، دوشنبه بیست و سوم، خردادماه _ در شصت‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در راستای تقویت صنایع دستی شهر شیراز شهرداری مکلف شد، در جهت حمایت از هنرمندان شیرازی در تهیه هدایای مورد نیاز برای همایش‌ها، بزرگداشت‌ها و غیره از آثار هنرمندان و صنایع دستی شهر شیراز استفاده و خریداری کنند.

وی افزود: ضروری است، شهرداری ظرف مدت دو ماه بسته حمایتی خود را از استادکاران صنایع دستی شیراز به نحوی که حمایت اقتصادی و انتقال هنر و تجربه هنرمندان را به دنبال داشته باشد، به شورا ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) و گردشگری و زیارت با اشاره به مصوبه بازارچه هنر، تصریح کرد: در آن مصوبه مقرر شد، شهرداری نظر خود را اعلام کند و باغ هنر واقع در بلوار بعثت را در اختیار استادکاران قرار دهد، زیرا بعضی از هنرهای این استادکاران منحصر به فرد است و اگر از آنان حمایت نشود، انتقال هنر و تجربه آنها به خوبی انجام نمی‌شود و این هنرهای خاص در شهر شیراز از بین خواهد رفت.

وی افزود: همان گونه که در روند اتمام ساختمان و پایان کار الزاماتی وجود دارد می‌توان با همکاری معاونت شهرسازی ساختمان‌ها را ملزم کرد که قبل از اخذ پایان کار تابلوی معرفی خود شامل اسم پروژه و غیره را با استفاده از یکی از هنرهای همین استادکاران مانند: کاشی هفت رنگ، خاتم کاری، مس‌گری و … طراحی و اجرا کنند.

محمدیان تصریح کرد: این اقدام می‌تواند در راستای حمایت از استادکاران صنایع دستی شهر شیراز مفید واقع شود و ابعاد شغلی و اقتصادی آنان را تقویت کرده و جذب بیشتر هنرآموزان را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: دغدغه کنونی برخی از هنرمندان، فروش آثار است، لذا باید از آنان حمایت کرد و بازار کار آنها را گسترش داد تا بتوانند از لحاظ اقتصادی تقویت شوند و شاگردان خوبی را برای آینده شهر تربیت کنند.

کد خبر 581638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.