ضرورت بررسی ایمنی در ساختمان‌ها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حادثه متروپل زنگ خطری برای تمام شهرها از جمله شیراز است و باید با تخلفات ساختمانی محکم‌تر برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز _یک‌شنبه، ۲۲ خردادماه_ در شصت‌و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: برای دسترسی آسان به فضای پاک، آسمان آبی، پرهیز از انواع و اقسام آلودگی هوا، صدا، آب، خاک و مانند آن ۲۳ دستگاه مسئول است که شاهد ترک فعل بعضی از این دستگاه‌ها هستیم؛ در عرصه خدمات و تلاش‌های عملی، شورا و شهرداری جلودار است و بعضاً سنگینی کار دیگر دستگاه‌ها را بر دوش می‌کشد، لازم است بخشی از اختیارات و بودجه‌های دیگر دستگاه‌های ترک فعل کننده به شهرداری انتقال تا تعادل و عدالت شهری بهتر و بیشتر رعایت و گسترش پیدا کند.

وی افزود: حادثه تلخ و ناگوار ساختمان متروپل آبادان و در سال‌های گذشته پلاسکو تهران زنگ خطری برای تمام شهرها از جمله شیراز بوده تا از این‌گونه اتفاقات جلوگیری کند، تعارض منافع شهرداری آبادان در شراکت در ساختمان باید در دیگر شهرها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا قابل تکرار نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: نظارت و دقت در ساخت و ساز نباید پای شراکت قربانی و جان انسان‌ها به حراج گذاشته شود.

وی با اشاره به گستردگی پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری، ادامه داد: نشانی از رعایت اصول فنی و شهرسازی در پرونده‌ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود ندارد، بنابراین باید با تخلفات به‌صورت کاربردی و محکم‌تر برخورد شود، درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید محور و اصل تأمین هزینه قرار گیرد و باید منابع مالی پایدار، جایگزین شود.

هاجری خاطرنشان کرد: در این رابطه، اعتراض به آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری از حالت عادی خارج شده، آرا دیوان عدالت اداری به توقف و لغو احکام صادره نه تنها به کاهش تخلفات ساختمانی کمک نمی‌کند، بلکه آن‌را افزایش داده و می‌دهد، بنابراین ضروری است همچون جلسه مشترک شورا و شهرداری تهران با ریاست قوه قضائیه، در شیراز نیز این‌گونه جلسات برگزار تا ضمن بررسی و بازبینی وضع موجود، با طرحی نو، کاربردی و میدانی، به‌توان سطح تخلفات ساختمانی را کاهش داد و خانه‌های امن برای مردم به ارمغان آورد.

وی گفت: علی رغم اینکه می‌دانیم قشر مستضعف جامعه از موتور سیکلت استفاده می‌کنند، پارکینگ‌های بین‌الحرمین و آستان مقدس احمدی و محمدی، اجازه ورود و نگهداری از موتور سیکلت‌ها را نمی‌دهند. این تبعیض و بی عدالتی نسبت به طبقه محروم و فقیر شهر قابل قبول نیست. لازم است سازمان حمل و نقل و کمیسیون مربوطه به این تبعیض و بی عدالتی پایان داده، در محل توقف خودروها، جایگاه مناسبی را برای نگهداری موتور سیکلت در نظر بگیرند تا تبعیض و بی عدالتی تمام شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بابیان اینکه سگ گردانی در بوستان‌ها، خیابان‌ها و خودروهای گران‌قیمت در شهر شیراز حالت طبیعی ندارد، تصریح کرد: امنیت و آسایش خانواده‌ها قربانی افرادی شده که به نام آزادی، روح و روان مردم آزار می‌دهند، علی رغم آن‌که در بوستان‌ها ورود سگ را ممنوع اعلام کرده‌اند و باید کاری کرد که تمام افراد التزام عملی به قانون پیدا کنند.

هاجری اضافه کرد: شورای اسلامی مرکز تولید فکر و ایده‌های نو و ابتکاری و محل کسب تجربیات جمعی تازه در مدیریت محلی و شهری و تقویت آن است. جایگاه منظم کردن تصمیمات، صدای واحد همراه با تعامل و کار اثر بخش و محل سیاست‌گذاری، ساماندهی و نظارت خدمات همه جانبه با اولویت مناطق محروم و گره گشایی از کارهای فروبسته مردم خوب و باصفا با مدیریت واحد شهری است.

کد خبر 581368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.