افتتاح ایستگاه ۱۷ شهریور پس از ۷ سال در تهران

شهردار تهران از افتتاح ایستگاه ۱۷ شهریور پس از هفت سال خبر داد و گفت: با افتتاح این ایستگاه در صدد از بین بردن بی‌عدالتی در بین مناطق شهرداری و ایجاد آرامش و امنیت، معنویت و پیشرفت شهر هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران، علیرضا زاکانی با اشاره به تشکیل قرارگاهی برای توسعه شهر بر محور حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو از سه ماه گذشته اظهار کرد: احداث خط ۱۰ آغاز و تفاهم‌نامه ساخت خط ۱۱ نوشته شده است و این در حالی است که برای خطوط هشت و ۹ باید اقدام جدی صورت بگیرد تا فاصله ارائه خدمت از سال ۱۴۲۰ به ۱۴۰۵ را منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه احداث، کار و تلاش مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی منابع مالی است، افزود: حدود ۳۲۵ ایستگاه مترو به جز تعدادی از ایستگاه‌های خط پنج، داخل محدوده تعریف و جانمایی شده است.

شهردار تهران افتتاح ایستگاه ۱۴۳ را نقطه آغاز نوسازی و تحول شهر دانست و افزود: شورای عالی شهرسازی، شهرداری تهران را الزام کرده است که با توجه به بلندمرتبه‌سازی و ایجاد اقتضائات پیرامونی ایستگاه‌های مترو، شرایط جدید برای شهر فراهم کند.

وی با اشاره به بازطراحی و نوسازی شهر تهران، ادامه داد: این نوسازی ضمن به ارمغان آوردن امنیت، آسایش و رفاه باید چهره شهر را با هویت ایرانی-اسلامی به نمایش بگذارد؛ این نوسازی باید مجموعه‌های هویتی در محلات را به گونه‌ای در کنار هم قرار دهد که یک هویت یکپارچه از کلان‌شهر غرب آسیا به تصویر بکشد. برای چنین موجودیتی نیاز به برنامه‌ریزی و دقت است.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران نیازمند رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات است، گفت: حمل‌ونقل، ترافیک و آلودگی هوا از عمده مشکلات است که رفع فاصله جنوب تا شمال و ایجاد عدالت در توزیع امکانات در سطح شهر موضوع دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید نوسازی شهر با یک الگوی طراحی شده دنبال شود، گفت: تاکنون الگوی طراحی برای تهران نبوده است و هر کسی از ظن خود اقداماتی را انجام داده است که بخشی از آن خوب و بخشی دیگر آسیب‌زا بوده است در همین راستا تا به امروز سه جلسه در قرارگاه توسعه بر محور حمل‌ونقل عمومی تشکیل شده است. این کار بازی بزرگی است که آینده دیگری از تهران را در مقابل ما ترسیم می‌کند تا پرونده بی‌عدالتی فاصله جنوب تا شمال، آلودگی هوا و … بسته شود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نیاز به مشارکت و ورود مردم به میدان دارد تا این ابر پروژه تهران به سرانجام برسد، افزود: باید در سال‌های آینده بتوانیم یک الگو بسازیم. تنها چیزی که این ماجرا و ایده خوب را تحقق پذیر می‌کند، اعتماد و مشارکت مردم است.

کد خبر 581235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.