احداث بازارچه صنایع دستی با کمک مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر شلمزار با بیان اینکه زمینی برای احداث بازارچه صنایع دستی مد نظر قرار دادیم، گفت: شورای اسلامی شهر در جلسه‌ای با رئیس میراث فرهنگی شهرستان "کیار" به آنها قول داد که زمینی برای احداث بازارچه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد.

حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در جلسه‌ای با رئیس میراث فرهنگی شهرستان "کیار" به آنها قول داد که زمینی برای احداث بازارچه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد.

وی افزود: این زمین متعلق به شهرداری است، همچنین در طرح گردشگری دریاچه شلمزار پیش‌بینی شده است تا قسمتی برای عرضه صنایع دستی به گردشگران اختصاص داده شود.

خلیلی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای هنرمندان صنایع‌دستی دستی شهر شلمزار برگزار می‌شود تا افرادی که از این طریق به دنبال درآمدزایی هستند، بتوانند با هزینه کمتر وارد این عرصه شوند یا خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: در جلسات بعدی قرار است بررسی‌های لازم برای بازار فروش صنایع دستی نیز برگزار و راهکار مناسب ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر شلمزار گفت: گلیم‌بافی، سبدبافی، دوخت لباس محلی، ترمه‌دوزی، ملیله‌دوزی، فلزکاری، منبت‌کاری، نمدبافی، گیوه‌دوزی و رزین‌کاری از جمله رشته‌های صنایع دستی شهر شلمزار است، اما تمام رشته‌های صنایع دستی استان چهارمحال‌وبختیاری در این شهر نیز فعال است. حدود ۶۰ نفر هنرمند حوزه صنایع دستی در شلمزار مجوز دارند و دوره‌های آموزش تکمیلی توسط میراث فرهنگی برای آنها در حال برگزاری است.

کد خبر 580459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.