آغاز به‌کار کمیته‌های تخصصی کمیسیون هشتم همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل اعلام کرد: کمیته‌های تخصصی و جانبی هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در شهر دوحه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "محمدعلی فرحناکیان" اظهار کرد: رهبران دو کشور اراده دارند سطح تعامل‌ها و تجارت دو کشور افزایش یابد و وظیفه مسئولان اجرایی حرکت در راستای توسعه تعامل و برداشتن گام‌های عملی جهت تحقق این اراده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج عملکرد کمیته‌ها در سند نهایی اجلاس منعکس شده و توسط مسؤولان دو طرف یعنی "علی اکبر محرابیان" وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر به عنوان رئیس قطری کمیسیون مشترک امضا خواهد شد.

به گفته مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل، مهمترین دستاورد برگزاری کمیته‌های تخصصی، تسهیل زیرساخت‌های توسعه تجارت اعم از بازرگانی، کنسولی، گمرکی و دیگر زمینه‌ها است، علاوه بر این برگزاری مسابقات جام جهانی قطر در پنج ماه آینده فرصت استثنایی را برای منطقه و به‌ویژه دو کشور همسایه فراهم آورده است.

فرحناکیان افزود: مزیت ایران نزدیکی جغرافیایی به کشور قطر است و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در تأمین نیازهای آنان در جام جهانی صمیمانه همکاری کنیم.

همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در چارچوب پنج کمیته تخصصی یعنی «کمیته اقتصادی، بازرگانی و صنعتی»، «کمیته بانکی و مالی»، «کمیته حمل و نقل و فناوری اطلاعات»، «کمیته علمی، بهداشتی، فرهنگی ورزشی و گردشگری» و سرانجام «کمیته آب و انرژی» پیگیری می‌شود.

کد خبر 579863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.