خلاقیت اشتوتگارت برای تردد ایمن سالمندان

شهرداری اشتوتگارت آلمان پس از بازگرداندن گواهینامه رانندگی سالمندان، یک سال اشتراک خدمات حمل‌ونقل عمومی شهر را به آن‌ها اعطا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سالمندان شهر اشتوتگارت آلمان می‌توانند گواهینامه رانندگی خود را در ازای اشتراک یک ساله سرویس حمل‌و نقل عمومی محلی، به شهرداری تحویل دهند. این طرح حاصل یک عملیات مشترک توسط مقامات محلی و انجمن حمل‌و نقل و تعرفه اشتوتگارت (VVS) است.

سالمندان و مستمری بگیران بالای ۶۰ سال که در اشتوتگارت زندگی می‌کنند، واجد شرایط شرکت در طرح جدید خواهند بود که نه‌تنها جاده‌ها را برای همه ایمن‌تر می‌کند، بلکه به سالمندان کمک می‌کند تا به روشی پایدارتر و سازگار با محیط زیست در شهر جابه‌جا شوند.

تنها کاری که متقاضیان باید انجام دهند این است که مدارک مربوطه و همچنین سندی مبنی بر انصراف یا لغو گواهینامه رانندگی خود ارائه دهند و پس از آن اشتراک رایگان خود را دریافت کنند. اشتراک شهروندان سالخورده در تمام منطقه تحت مدیریت انجمن حمل‌و نقل و تعرفه اشتوتگارت به صورت شبانه‌روزی معتبر است.

هزینه بلیط‌های فصلی سالانه سالمندان به طور مشترک توسط مقامات محلی در اشتوتگارت و VVS تأمین می‌شود. قیمت چنین اشتراکی معمولاً ۵۶۰.۴۰ یورو در سال است. سهم شهرداری از بودجه ارائه شده در سال اولی که پروژه در آن فعال شد ۵۰ درصد بود. با حدود دو هزار درخواست، در کل حدود ۵۶۰ هزار یورو هزینه این طرح برآورد می‌شود. در دومین سال از عمر این طرح، اشتوتگارت ۲۵ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد که برای ۱۴۰۰ درخواست دیگر حدود ۱۹۶ هزار یورو است.

خلاقیت اشتوتگارت برای تردد ایمن سالمندان

کد خبر 579641

برچسب‌ها