درس بزرگ قیام ۱۵ خرداد اخلاص امام(ره) بود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: آنچه می توانیم از این قیام درس بگیریم، اخلاص و توجه جدی امام به خداوند متعال بود.‌ وقتی کسی به اوج توحید دست پیدا می کند به مرحله اخلاص در ابعاد مختلف می رسد. درس بزرگ پانزدهم خرداد از امام امت اخلاص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی گرجی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: امروز لازم است در باب قیام پانزدهم خرداد تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان مطالعه کنند؛ مطالعه تاریخ فقط برای سرگرمی یا پر کردن اوقات فراغت نیست.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد حرکتی بود که در راه خدا آغاز شد و برای خدا تداوم یافت، این حرکت امروز منشأ برکات بزرگی در عصر ما شده است و برهمین اساس ما را در آغاز یک راه بزرگ و پر افتخار قرار داده است و این راه شکل دادن تمدنی بزرگی و نوین الهی براساس دستورات قرآن کریم و معارف اهل بیت است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان تاکید کرد: آنچه می‌توانیم از این قیام درس بگیریم، اخلاص و توجه جدی امام به خداوند متعال بود. وقتی کسی به اوج توحید دست پیدا می‌کند به مرحله اخلاص در ابعاد مختلف می‌رسد. درس بزرگ قیام ۱۵ خرداد اخلاص امام (ره) بود در همین راستا زمانی که کسی برای خدا کار می‌کند ۱۵ سال تبعید می‌شود و هر لحظه احتمال شهادت دارد اما خدا به او عزت می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان ادامه داد: اخلاص را جدی بگیرید و در کنار اخلاص توجه به عزت وکرامت انسان‌ها. آنچه عامل فریاد امام شد عزت‌طلبی امام، اصلاح‌طلبی، خداگرایی و توحید حضرت امام و مردم ما بود. زنده نگهداشتن یاد و نام این قیام، زنده نگه داشتن توحید، اخلاص، عزت، مبارزه و جهاد در راه خدا است و نگذارید فراموش شود.

وی تصریح کرد: دیدید مردم در ماجرای تشیع بدن مطهر حضرت امام چه کردند و چه انقلاب و حرکتی بود. سال‌ها بعد وقتی در تشیعبدن مطهر حاج قاسم مردم اجتماع کردند، طعم شیرین عشق و دلدادگی را فهمیدیم که مردم وقتی کسی را دوست بدارند تا آخرین لحظهبا او همراه خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی اضافه کرد: آنچه امام را موفق کرد، در مرحله اول توجه جدی حضرت امام به خدا بود. در همه حالات امام متوجه خدا بود و عارفی شب زنده‌دار و اهل انس با قرآن بود.

وی گفت: امام قبل از انقلاب در نجف اشرف به فردی گفتند اگر می‌خواهی در زندگی موفق باشی، دو گذشت داشته باش؛ یکی گذشت اخلاقی و دیگری گذشت مالی. امروز گرفتار حرف‌هایی بی ارزش هستیم و نظام و انقلاب با چالش‌های بزرگ مواجه است اما افراد گرفتار افکار دیگری هستند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان ادامه داد: این روزها آغاز دوره امامت، ولایت و رهبری حکیمانه و ارزشمند رهبر بزرگوار است و خدا وجود پر خیر و با برکت ایشان را برایمان حفظ کند که کشور را در فضایی قوی در دنیای پر تلاطم امروز قرار دادند و این عزت و اقتدار را مدیون خون شهیدان، رهبری امام و هدایت‌های عالمانه و حکیمانه ایشان هستیم.

وی با اشاره به هفته حج، تصریح کرد: به یاری خدا امسال راه به روی زائران و حجاج باز شد اما با ظرفیتی محدود. هر سال قریب به ۸۰ هزار نفر برای زیارت از ایران راهی می‌شدند اما امسال نزدیک به ۳۲ هزار نفر و از استان اصفهان چهار هزار نفر عازم مکه مکرمه و مدینه منوره هستند.

کد خبر 579525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.