جانباز شدنم، زیباترین اتفاق جنگ تحمیلی است

«دو دست و چشمش را در خنثی‌سازی مین از دست داده است، از او می‌پرسند، زیباترین اتفاق در جنگ تحمیلی را کدام اتفاق می‌دانی؟ پاسخ می‌دهد: جانباز شدن خودم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی نگاه زیبا و عرفانی جانباز سرافراز علیرضا فریدون‌نژاد درباره جانباز شدنش را ستود و برپا ماندن ایران اسلامی را مدیون رشادت چنین افرادی دانست.

این کاربر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «دو دست و چشمش را در خنثی‌سازی مین از دست داده، از او می‌پرسد، زیباترین اتفاق در جنگ تحمیلی را کدام اتفاق می‌دانی؟ پاسخ می‌دهد: جانباز شدن خودم. این جماعت هر چه بیشتر برای وطن هزینه می‌دهند، حس آنها مثبت‌تر می‌شود، ایران ایستاده به لطف غیرت و شرافت چنین انسان‌هایی.»

جانباز شدنم، زیباترین اتفاق جنگ تحمیلی است

به گزارش ایمنا، علیرضا فریدون‌نژاد سال ۱۳۴۰ متولد شد. او سال ۱۳۶۰ پس از حمله سراسری رژیم بعث عراق به خاک ایران اسلامی به‌عنوان بسیجی وارد جبهه‌های نبرد شد و پس از گذشت یک‌سال از ابتدای سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران در رسته مهندسی نیروی زمینی درآمد.

فریدون‌نژاد که در عملیات‌های مختلفی حضور داشت، در عملیات والفجر چهار در شهر مرزی مریوان و پنجوین عراق حین پاک‌سازی منطقه عملیاتی، دچار مجروحیت از ناحیه دو دست و یک چشم شد.

این جانباز دفاع مقدس، مجروحیت و جانبازی خود را شیرین‌ترین بخش زندگی خود و هشت‌سال جنگ تحمیلی دانسته و در این‌باره گفته است: «قطع شدن دست، خیلی سخت‌تر از قطع شدن پا است؛ اما این جانبازی برای من بسیار شیرین بود. شبی در پادگان ابوذر خواب یکی از دوستان شهیدم را دیدم که آن شب تا اذان صبح به یاد آن شهید گریه کردم و از خدا خواستم هرچه که او دوست دارد بر سر من بیاورد. اگر دوست دارد، شهید بشوم، اگر دوست دارد جانباز بشوم یا اسیر شوم. به خدا گفتم: هرچی عشق خودت هست، سر من بیاور، آنچه من ظرفیت دارم، سرم بیاید، اما مفتی از من قبول کن.»

کد خبر 579329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.