ضرورت اجرایی شدن ارسال پیامک قبوض عوارض نوسازی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در بحث وصول عوارض نوسازی، شهرداری مکلف شد تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ در مورد ورود به فاز اجرایی توزیع قبوض فیزیکی و ارسال پیامک به ‌طورهمزمان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه صحن شورا مبنی بر اختصاص نیمی از زمان جلسات صحن و کمیسیون ها به تحلیل گزارش اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف، اولین جلسه ارائه و تحلیل گزارش عملکرد و اقدامات شهرداری در دو حوزه عملکرد حاصل از ممیزی املاک و نیز عوارض نوسازی و خودرویی سال ۱۴۰۰ تشکیل و گزارش شهرداری مورد ارزیابی و تحلیل اعضای شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعضا شورا از عملکرد شهرداری رضایت نداشتند، به شهرداری مهلت داده شد نسبت به تکمیل اقدامات و رفع نواقص، اقدامات لازم را انجام دهد. در بحث وصول عوارض نوسازی، شهرداری مکلف شد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت ورود به فاز اجرایی توزیع قبوض فیزیکی و ارسال پیامک به صورت همزمان اقدام و هر دو هفته یک بار نسبت به تشکیل کمیته موضوع اجرای مصوبه، از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه دعوت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در خصوص کدهای عوارض شغلی (صنفی) و خودرویی، شهرداری مکلف شد، ظرف مدت دو هفته نسبت به ارائه پیشنهادهای خود برای تحقق کدهای ذکر شده تا سقف بودجه مصوب اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در حوزه اجرای مصوبه ممیزی املاک، با توجه به نبود اجرای تکالیف مندرج در آئین نامه اجرایی طبق برنامه زمان‌بندی مندرج در مصوبه، اطلاعات املاک به‌روزرسانی نشده است. همچنین جمع‌آوری نکردن اطلاعات میدانی و نبود هماهنگی لازم بین حوزه‌های داخلی ذی‌ربط در شهرداری نیز چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

حسینی اضافه کرد: بنابراین شهرداری باید نسبت به تشکیل جلسه‌ای ظرف مدت یک هفته از تاریخ جلسه با حضور اعضا کمیسیون برنامه و بودجه، شهردار و هیأت اصلی ممیزی در شهرداری اقدام و چالش‌های موجود را بررسی کرده و راهکارهای لازم برای آن را ارائه دهد.

کد خبر 578946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.