موزه آینده دبی؛ دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد

موزه آینده دبی، دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد است و یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai)، یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر توریستی است. افتتاح این مکان زیبا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاد و در بیست‌ودوم فوریه ۲۰۲۲ درهای موزه آینده به روی عموم باز شد.

شکل ظاهری موزه آینده دبی چگونه است؟

دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان است. به همین منظور مسئولان شهری تلاش می‌کنند تا مکان‌های جدید و متفاوتی را برای جذب گردشگران ایجاد کنند. موزه آینده، بازدیدکنندگان را یک قدم به آینده نزدیک‌تر می‌کند و دروازه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد است. باشکوه‌ترین ساختمان دبی، ظاهری شبیه به چشم دارد که نمایانگر چشم‌انداز آینده شهر دبی است. اولین مجمع آینده دبی نیز قرار است در تاریخ دهم و یازدهم اکتبر در موزه آینده برگزار شود.

موزه آینده دبی؛ دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد

موزه آینده دبی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

موزه آینده، تجربه جهان باز در یک محیط قهرمانانه را برای کودکان سه تا ۱۰ ساله فراهم می‌کند. این موزه شامل سه بخش اصلی تپه سبز، ساختمان و قسمت توخالی است. تپه سبز، ویژگی‌های زمین نظیر استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در زمان، مکان و تاریخ را نشان می‌دهد. قسمت تو خالی، نمایانگر نوآوری و ابتکار است؛ فضای بیضوی شکل نمادین که آینده نانوشته را به تصویر می‌کشد.ساختمان بالای تپه نیز بشر را با تمام توانایی‌ها، قدرت و ذوق هنری برای ایجاد بنایی که با محیط اطراف او هارمونی دارد، به نمایش می‌گذارد.

تجربه زندگی آینده در موزه مدرن دبی

موزه آینده دارای یک کتابخانه DNA است که در آن می‌توان درباره تغییرات آب و هوا و راهکارهایی برای تبدیل‌کردن جهان به مکانی بهتر برای زندگی، مطالعه کرد. در این موزه بیش از هزار شگفتی طبیعت برای تحقیق وجود دارد.

همچنین در این موزه، یک ایستگاه فضایی وجود دارد که می‌توان در آن به طور مجازی به ۶۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین سفر کرد و مطالب زیادی در مورد زمین، ماه و انجام کارهایی برای توسعه آینده آموخت.

موزه آینده دبی؛ مکان دوستدار محیط زیست

۸۰ گونه گیاهی در پارک اطراف موزه دبی وجود دارد که مجهز به سیستم‌های بازیافت آب و آبیاری خودکار مجهز است. برق مورد نیاز این موزه مدرن از طریق چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی و به وسیله یک ایستگاه متصل به ساختمان که با اداره آب و برق دبی همکاری دارند، تولید می‌شود. موزه آینده دبی بالاترین امتیاز ساختمان‌های سبز جهان را دریافت کرده است.

کد خبر 578017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.