دفتر توسعه پایدار شهری در کشور گشایش می‌یابد

مدیر اجرایی اتحادیه شهرهای پایدار جهان گفت: دفتری در راستای توسعه پایدار شهری در ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریستین موبر امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت ماه_ در نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است، اظهار کرد: ۱۰ هزار شهر در دنیا توسط سازمان ملل شناسایی شدند که باید در راستای پایداری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در اصفهان منابع انسانی در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار شهری کمک می‌کند، افزود: دفتری در راستای توسعه پایدار شهری در ایران گشایش می‌یابد.

مدیر اجرایی اتحادیه شهرهای پایدار جهان، تصریح کرد: برای تحقق شاخص صفر خالص کار سختی که داریم، بنابراین در عین حال که رفاه دارید باید میزان خالص تولید دی اکسید کربن هم صفر باشد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه در ساختار سیستماتیک چهار پله داریم که در ابتدا باید ببینیم که اصفهان کجا ایستاده و پتانسیل آن چیست، خاطرنشان کرد: در این راستا از سال ۲۰۱۴ تلاش کردیم به زبان مشترک برسیم و با آژانس‌های مختلف در سازمان ملل کار کردیم تا سیستم عاملی درست کنیم تا پتانسیل‌ها شناسایی شود.

کریستین موبر با تاکید بر اینکه اصفهان نمونه بسیار خوبی است برای اینکه مدیریت پایدار و رفاه را با هم داشته باشیم، افزود: شاخص‌ها و مدل‌هایی برای مصرف انرژی تعریف کردیم که نه فقط ساختمان به ساختمان بلکه یک کشور را بر اساس آن بسازید که در این راستا به اطلاعات و منابع نیاز است.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای سرمایه گذاری در شهر فراهم شده است ادامه داد: بر روی تکنولوژی‌های مختلف کار کردیم تا به سمت فرایند پایدار حرکت کنیم که برای آن نیازمند شبکه جهانی هستیم.

موبر تاکید کرد: اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است که امیدوارم به صورت پایدار جز شهرهای زیبا بماند.

اصفهان شهری فاخر با افکار بلند است

دکتر هزار خوانی دبیر کل منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از میزبانی شایسته شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: واقعیت این است اصفهان در طول تاریخ نماد مدیریت کلان در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری فاخر، زیبا و با افکار بلند است، گفت: امیدوارم این ارتباط به عنوان یک چشم‌انداز پنج ساله اصفهان را به عنوان پایلوت موفق برای الگوسازی در ایران معرفی کند و در این راه به کمک شهردار و دیگر مسئولان نیاز داریم تا این یادگار عظیم را برای آیندگان به جا بگذاریم.

کد خبر 575585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.