چند درصد از جرائم جنایی در ایران کشف می‌شود؟

رئیس پلیس آگاهی کشور از کشف بیش از ۹۰درصد از مجموع جرایم جنایی رخ داده در کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار «محمد قنبری» با بیان اینکه پلیس آگاهی در سال گذشته موفق شد با استفاده از ظرفیت‌های علمی، آزمایشگاهی، اطلاعاتی، فنی و استفاده از تجارب تخصصی کارآگاهان، تحرک عملیاتی خود را افزایش دهد، اظهار کرد: در همین راستا نیز بیش از ۹۰ درصد از مجموع جرایم جنایی به وقوع پیوسته در کشور کشف شده است.

وی با تاکید بر گسترش فعالیت گشت‌های آشکار پلیس آگاهی به منظور برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که به صورت علنی مرتکب جرم می‌شوند، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته برنامه‌های متعددی ازجمله کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، تمرکز بر جغرافیای وقوع جرم و استفاده از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته در کشف پرونده‌های معوقه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی کشور بر تقویت اشراف اطلاعاتی با توسعه اقدامات هوشمندسازی در حوزه مرکز اطلاعات جنایی تاکید و اظهار کرد: تقویت و تجهیز این مرکز موجب خواهد شد اشرافیت کارآگاهان در شناسایی مجرمان تا حد زیادی ارتقا یابد و تمام تحرکات آن‌ها زیر چتر اطلاعاتی قرار بگیرد.

وی همکاری و تعامل با پلیس بین‌الملل به منظور جلوگیری از فرار متهمان، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری در خارج از کشور را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس آگاهی در سال جاری عنوان کرد و گفت: در همین راستا، جلسات کارشناسی برگزار و زمینه انجام این کار فراهم شده است.

قنبری از افزایش بیش از پنج درصدی کشف مجموع سرقت‌ها و کاهش سه درصدی زمینه‌های وقوع جرایم جعل و کلاه‌برداری در سال گذشته خبر داد و گفت: این دستاوردی قابل تقدیر و نتیجه طرح‌ریزی دقیق و هدایت ستادی رده‌های عملیاتی پلیس آگاهی بوده که لازم است این روند تا پایان امسال ادامه داشته باشد.

کد خبر 574159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.