دید کشور به نظام سلامت اصفهان باید تغییر کند

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دید کشور به نظام سلامت اصفهان، یک نگاه اشتباه و مبتنی بر استان برخوردار است؛ بنابراین طی سالیان گذشته، کم‌لطفی‌هایی به این استان در این عرصه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «غلامعلی دوروشی» در مراسم تجلیل از اعضای برتر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت بهداشت و درمان کشور بسیار نامطلوب بود؛ به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و پایان دوران دفاع مقدس، کارهای شگرفی در بهداشت و درمان کشور صورت گرفت.

وی تاکید کرد: با تأسیس خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی روستایی و شهری و توسعه پایگاه‌های بهداشت، خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به اقصی‌نقاط کشور گسترش پیدا کرد؛ همچنین تربیت نیروهای متخصص پزشکی و درمانی در کشور شدت گرفت و با نظام سهم‌بندی در سراسر کشور تقسیم‌بندی صورت گرفت.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حقیقت دید و انتظاری که پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مردم وجود دارد، خدمت‌رسانی حداکثری برای همه است؛ اما باید همواره وضعیت امروز را با گذشته مقایسه کرد و در ارائه دیدگاه و نظرات خود، نیم‌نگاهی به وضعیت اقتصادی جامعه داشت.

دید نظام سلامت به اصفهان یک نگاه مبتنی بر استان برخوردار است

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سعی دارد دید کشوری نسبت به سلامت استان را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: دید کشور به نظام سلامت اصفهان، یک نگاه اشتباه و مبتنی بر استان برخوردار است؛ بنابراین کم‌لطفی‌هایی طی سالیان گذشته به این استان در این عرصه شده است.

دوروشی تصریح کرد: استان اصفهان در نظام سلامت به‌هیچ‌عنوان برخوردار نیست؛ به‌عنوان نمونه از نظر تعداد تخت بیمارستانی در استان، جزو پایین‌ترین آمارها در کشور هستیم؛ به این صورت که به ازای هر هزار نفر ۱.۴۸ تخت داریم درحالی‌که رقم متوسط کشور ۱.۷ است.

وی با بیان اینکه از نظر آمار تخت‌های آی‌سیو کودکان، جزو آخرین استان‌ها در کشور هستیم، افزود: دید کشور به نظام سلامت استان اصفهان باید تغییر کند تا بتوانیم ارتقا یابیم.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خطاب به نمایندگان شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان گفت: نظام سلامت و درمان استان را در کنار خود بدانید؛ زیرا خدمت‌رسانی به همه آحاد جامعه را وظیفه خود می‌دانیم.

کد خبر 574082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.