تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱

هر سال با نزدیک شدن به سال جدید تعرفه‌های جدید نیز اعلام می‌گردد. در انتهای سال نرخ و تعرفه خدمات مشاوره و روانشناسی از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام می‌شود.

تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ نیز برای افرادی که به روان خود بسیار اهمیت می‌دهند بسیار مهم است. و برای اطلاع از این موضوع سایت‌های خبری را دنبال می‌کنند.

عوامل تأثیر گذار در تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۰

تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ با توجه به مواردی متغیر است. روانپزشک خوب دارای کارشناسی ارشد دارای پروانه و روانپزشک دارای دکتری تخصصی هر کدام یک تعرفه دارند. و تخصص روانپزشکان و نوع سابقه و تجربه شان در تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ تأثیر گذار است. همچنین لازم به ذکر است که روانپزشک دارای سوابق حرفه ای بالای ۱۵ سال نیز دارای تعرفه متفاوتی است و ۱۵ درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود. در نتیجه نرخ و ویزیت هر روانپزشک بستگی به سابقه و نوع تخصص و تحصیلاتش نیز دارد. در زیر برخی عوامل تأثیر گذار همان طور که گفته شد آمده است:

  1. تخصص: تخصص یکی از تأثیر گذار ترین عامل در تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ و سال‌های دیگر است. به این دلیل که تعرفه یک روانپزشک بالینی با یک روانشناس مشاور تفاوت دارد و همچنین هر روانپزشک با تخصصی که دارد در زمینه کاری‌اش سنجیده می‌شود.
  2. میزان تحصیلات: همانطور که گفته شد تعرفه و نرخ یک روانپزشک دارای مدرک کارشناسی ارشد با یک روانپزشک دارای مدرک دکتری تخصصی تفاوت دارد. پس میزان تحصیلات یک روانپزشک اهمیت دارد.
  3. محل درمان: اینکه روانپزشک در کدام کلینیک در کدام مرکز مشاوره و در چه جایی مشاوره می‌دهد نیز بی اهمیت نیست و هر مکان با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند نرخ متفاوتی دریافت می‌کنند.
  4. طول جلسه درمان: طبق استاندارد و اعلام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور یک جلسه مشاوره باید ۴۵ دقیقه‌ای باشد. و تعرفه با توجه به ۴۵ دقیقه محاسبه و اعلام می‌شود اما ممکن است بعضی از روان درمانی‌ها و گفتار درمانی‌ها زمان بیشتری ببرد که این یکی از عوامل افزایش نرخ است.
  5. سابقه کاری درمانگر: سابقه کاری درمانگر و تجربه او در این زمینه بسیار مهم است زیرا اگر بیش از ۱۵ سال سابقه کاری داشته باشد. ۱۵ درصد افزایش نرخ تعرفه را دارد.
    چرا باید تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ را بدانیم

همان طور که سلامت جسم باید برای افراد حائز اهمیت باشد سلامت روح و روان تأثیر بسزایی در شیوه زندگی کردن فرد دارد. و یک فرد که در این جامعه زندگی می‌کند باید به روان خود اهمیت بدهد و آن را سالم نگه دارد و به آن رسیدگی کند. بنابراین همان گونه که برای جسم و هر اعضا بدن پزشک و متخصص آن وجود دارد برای آرامش روح و روان نیز پزشک متخصص وجود دارد که به آن روانپزشک می‌گوئیم.

روانپزشک برای داشتن روان آرام ما تلاش می‌کند و اگر بیماری در روانمان متوجه ما شود روانپزشک آن را درمان می‌کند. به همین دلیل است که باید تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ را بدانیم. همچنین حتماً تا کنون شنیده‌اید که افراد در زمان‌های مشخصی در یک سال برای چک کردن کامل بدن شأن به پزشک مراجعه می‌کنند تا از داشتن جسمی سالم اطمینان حاصل کنند. قند و فشار خون را اندازه می‌گیرند. این بسیار خوب است اما این چکاب نباید تنها برای جسم باشد بلکه باید برای روح و روان نیز باشد. به همین دلیل باید در زمان‌های مشخصی برای روان خود وقت بگذاریم و از سلامت و آرامش روح و روانمان اطمینان حاصل کنیم خصوصاً در این روزهایی که فشار جامعه و زندگی بسیار زیاد است. و ممکن است استرس و اضطراب‌های طولانی مدت روان ما را مریض کند.

برخی افراد برای خیلی چیزها که اهمیت کمتری نسبت به آرامش روح و روان دارد هزینه می‌کنند. حتی مواردی که برای آنها ضرر دارد و موجب به خطر افتادن سلامتی جسمی و روحی آنها می‌شود. اما آن هزینه یا چیزی کمتر از آن هزینه را صرف سلامتی و پیشرفت در زندگیشان نمی‌کنند. و این بسیار ناراحت کننده است. چرا که در بلند مدت سلامتی یک سرمایه بسیار ارزشمند می‌باشد. و باید برای نگه داشتنش تلاش کنیم.

زمان مشاوره با توجه به تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱

نرخ و تعرفه مشاوره روانپزشکی با توجه به زمان ۴۵ دقیقه‌ای مشاوره اعلام می‌شود. هر جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تعرفه‌ای استاندارد دارد و اگر زمان جلسه افزایش داشت. نرخ مشاوره هم افزایش خواهد داشت.

طبق اعلام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره روانپزشک دارای مدرک کارشناسی ارشد هرساله ۳۰ تا ۴۰ درصد برای سال جدید افزایش خواهد داشت.

تعرفه مشاوره غیر حضوری در سال ۱۴۰۱

در این روزها که بسیاری از افراد چه مرد و چه زن مشغله کاری و تحصیلی دارند و نیاز به مشاوره و مراجعه به روانپزشک یا روانشناس و مشاور را دارند. اما وقت آن را ندارد که به صورت حضوری مراجعه کنند و زمانی در رفت و آمد و شلوغی‌های راه باشند. بهتر است جایگزینی برای مشاوره حضوری انتخاب کنند که قطعاً مشاوره غیر حضوری و به صورت آنلاین در بستر اینترنت یا شبکه‌های مجازی است. با توجه به شیوع کرونا نیز برخی افراد با اینکه نیاز به مراجعه به روانپزشک را داشتند آن را به تعویق انداختند. در صورتی که می‌توان به راحتی و با چند کلیک از مشاوره غیر حضوری و با همان کیفیت حضوری بهره برد.

تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ به صورت غیر حضوری چگونه است؟ این تعرفه از سوی سازمان روانشناسی و مشاوره کشور اعلام نشده است. اما به دلیل اینکه مشاوره غیر حضوری از نظر ارائه خدمات و گذاشتن وقت روانپزشک تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد. تفاوتی در تعرفه حضوری و غیر حضوری نیز وجود ندارد.

اتفاقاً مشاوره غیر حضوری به نفع فرد مراجعه کننده نیز می‌شود. چرا که نیازی نیست هزینه رفت و آمد پرداخت کند و وقت اش را صرف رفتن به کلینیک کند. بنابراین تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری و غیر حضوری یکسان است.

تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۱

در انتها چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری با توجه به شرایط حتماً برای نگه داشتن سلامت روانمان وقت بگذاریم و هزینه کنیم. زیرا تأثیر زیادی بر روند زندگی مان دارد.

کد خبر 573011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.