عامل موفقیت سرمربی ویارئال در اروپا چه‌ بود؟

این سرمربی اسپانیایی از سوی آرسنال و پاری سن ژرمن اخراج شد اما او بار دیگر در لیگ قهرمانان این فصل، خود را یک استراتژیست ماهر نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ انجام شد که لیورپول قدرتمند کلوپ در بازی رفت به میزبانی ورزشگاه آن فیلد توانست با یک بازی حساب شده، دو بر صفر ویارئال غول کش که یووه و بایرن را حذف کرده بود، شکست دهند.

یک بازی دیگر باقی مانده و لیورپول برای غلبه بر ویارئال و رسیدن به فینال چمپیونزلیگ طرفداران بیشتری دارد، اما در مقابل آنها اونای امری است که بایرن مونیخ را حیرت زده کرد و یوونتوس را شکست داد.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که کاملاً از کیفیت تیم مقابل خود آگاه بود، هشدار داد: "آنها احتمالاً موفق ترین مربی را دارند که در فوتبال جهان استاد بردن جام اروپایی است بنابراین او می‌داند که دارد چه می‌کند."

"اونای امری پادشاه جام هاست. کاری که او انجام می‌دهد غیر قابل باور است.» مربی باسکی سه سال متوالی با سویا بین فصل ۱۶-۲۰۱۴ قهرمان لیگ اروپا شد، فصل گذشته با ویارئال برای چهارمین بار قهرمان لیگ اروپا شد و در سال ۲۰۱۹ با آرسنال نایب قهرمان شد. امری همچنین در زمان هدایت پاری سن ژرمن هر کدام دو بار قهرمان کوپا فرانسه و کوپا د لا لیگ شد و به عنوان یک حریف قدرتمند در رقابت‌های مرگ یا زندگی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

در بخش‌های داخلی، امری در فصل ۱۸-۲۰۱۷ پاری‌سن‌ژرمن را به سمت بردن لیگ یک هدایت کرد، اما جدای از آن، موفقیت‌هایی را که در مسابقات فوتبال کسب کرده بود را کافی نداشت، چیزی که در آن متخصص شده است. یک دلیل بسیار ساده است و آن هم "میل به برنده شدن" است.، به ویژه در سویا و ویارئال، لیگ اروپا بالاتر از سایر باشگاه‌ها ارزش گذاری شده است. این مسابقاتی است که امری و تیم‌هایش می‌خواهند برنده شوند، در حالی که در جاهای دیگر گاهی اوقات با توجه کمتری برگزار می‌شود.

سرمربی این فصل ویارئال اعتراف کرد: "من عاشق لیگ اروپا هستم." اونای امری بر بی احترامی‌های زیادی غلبه کرده و ویارئال را در این موقعیت قرار داده است. او گفت‌وگو با خوزه ماریا دل نیدو، رئیس وقت سویا در سال ۲۰۱۳ را به دلیل تغییر طرز فکر او می‌داند.

امری گفت: "من به او گفتم که هدف من این است که تیم به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد، مانند آنچه در والنسیا انجام دادم." او از من پرسید که آیا جامی کسب کرده‌ام؟ آنها را جشن بگیر. حالا فهمیدم چرا این حرف را به من زد.» درحالی که برخی از حریفان در این رقابت‌ها در آخر هفته با قوی‌ترین تیم خود در زمین خانگی قبل از چرخش در اروپا بازی می‌کنند، امسال برای ویارئال برعکس است.

بدون چالش قهرمانی برای حفظ شانس خود و حضور در بین چهار تیم برتر تقریباً دور از چشم، تمام امیدهای تیم برای شکوه به جام‌ها دوخته شده است. هیچیک از یازده بازیکن منتخب امری مقابل بایرن در تساوی یک بر یک بازی برگشت در مونیخ، بازی لالیگا با اتلتیک بیلبائو را پنج روز قبل از ابتدا شروع نکرده بودند.

زیردریایی‌های زرد، سویا و آرسنال همگی توانایی مبارزه با حریفان بزرگ‌تر و قوی‌تر را دارند، اما در طول فصل باید پشت سر غول‌هایی مانند بارسلونا و رئال مادرید یا لیورپول و منچسترسیتی رقابت‌ها را به پایان برسانند. ویارئال در این فصل لالیگا هفتم است و ضربه خورده و از موقعیت‌های زیادی را دست داده است، اما در سوپرکاپ یوفا، چلسی را به ضربات پنالتی برد، دو بار با اتلتیکو مادرید با نتیجه دو بر دو مساوی کرد و دو بار مقابل رئال مادرید صفر صفر کرد.

عامل موفقیت سرمربی ویارئال در اروپا چه‌ بود؟

ویارئال با تمرکز زیاد روی بازی‌های انفرادی، می‌تواند با هر تیمی بجنگد. بسیاری از این‌ها به توجه تاکتیکی امری به جزئیات مربوط می‌شود. آرنات دانجوما، مهاجم این تیم به گاردین گفت: "ما اونای امری را به عنوان ناخدای کشتی داریم و او همیشه یک طرح اصلی ارائه می‌دهد." وقتی در بازی خارج از خانه با یوونتوس بازی می‌کنید، می‌دانید که اگر قبول نکنید شما هم کمی شانس دارید، بازنده خواهید بود. می‌دانستیم که فرصتی پیش خواهد آمد. این همان چیزی بود که اونای پیش بینی کرد.

او به طور روزانه با من مشغول است و من صحبت‌های زیادی با او در مورد اینکه چگونه خودم را بهتر کنم، دارم. او یک مغز متفکر استراتژی است.» این نشان دهنده سطح اعتقادی است که تیم به مربی خود دارد، چیزی که او در آرسنال یا پاریس به دلایل بی‌شماری از جمله مسائل زبانی آن را نداشت. امری در سال ۲۰۱۶ گفت: «فکر می‌کنم دوران مربیگری در یک باشگاه زمانی به پایان نمی‌رسد که آن‌ها عناوین را به دست نمی‌آورند، بلکه زمانی پایان می‌یابد که تیم دیگر به او اعتقاد نداشته باشد.

این مرد ۵۰ ساله مشتاق است که هر سلاحی را که در اختیار بازیکنانش است از نظر اطلاعات در مورد حریفان و تمرین رویکردهای تاکتیکی خاص برای بازی‌های مختلف در اختیار آنها بگذارد.

در حالی که تمرکز ممکن است در طول ۳۸ هفته در لیگ کاهش یابد، ماهیت بازی‌ها با یکدیگر فرق می‌کند و راز موفقیت ویارئال، تماشای ویدیوهایی است که امری و کارکنانش ارائه می‌دهند و تا حد امکان با پشتکار آماده می‌شوند، راهی که باعث انگیزه گرفتن می‌شود. کوکه مدافع سابق سویا پس از پیروزی ویارئال مقابل منچستریونایتد برای قهرمانی در لیگ اروپا در فصل گذشته به ال پایس گفت: "من مطمئن هستم که هر موقعیتی که می‌تواند برای ویارئال در فینال ایجاد شود، قبلاً توسط اونای پیش بینی شده است."

او تک تک جزئیات را در ویدئو مطالعه می‌کند و سپس آن را به زمین می‌آورد. امری به عنوان یک بازیکن عاشق این ورزش بود اما می‌ترسید. او در کتاب ذهنیت برنده خود اعتراف کرد: «من فشار زیادی را احساس کردم و کمی ترسو بودم. اکنون، به عنوان یک مربی، آمادگی این کار، او را تا ساعات اولیه بیدار نگه می‌دارد و همه پایگاه‌ها را پوشش می‌دهد، بنابراین چیزی برای تعجب یا ترس وجود ندارد.

عامل موفقیت سرمربی ویارئال در اروپا چه‌ بود؟

مربی و کادرش در زمانی که در سویا بودند چهار بار بازی‌های خودشان را تماشا کردند. امری در مراسم معرفی کتاب خود افزود: «هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. "من به این امر، بیش از تجربه اعتماد دارم، زیرا آنچه قبلاً برای شما کار می‌کرد ممکن است اکنون به شما کمک نکند."

با این حال، با وجود تمام موفقیت‌های او، یک شکست مهم در کارنامه امری وجود دارد، تسلیم شدن تاریخی با نتیجه شش بر یک در نیوکمپ که باعث شد پاری سن ژرمن او، در سال ۲۰۱۷ علیرغم برتری چهار بر صفر در بازی اول از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود. امری در سال ۲۰۲۰ که هنوز از تسلیم شدن تیمش آسیب دیده بود، گفت: "از آن بازی، تنها چیزی که من تغییر می‌دهم داور است."

در این فصل او شانس خوبی را دارد. بازیکنانی که در اختیار او قرار دارند به اندازه بازیکنانی که او در PSG مربیگری کرده است، ستاره نیستند، اما به نظر می‌رسد مصمم‌تر از برنامه‌های او پیروی کنند، و این همان چیزی است که او نیاز دارد. او ۱۷ بازی منچستریونایتد را قبل از فینال لیگ اروپا تماشا و آنالیز کرد و همین کار را قبل از رفتن به آن فیلد انجام داد، حتی با تماشای آخرین بازی قرمزها، جایی که اورتون با بازی از عمق و بازی با آنتونی گوردون برای قرار گرفتن در پشت سر ترنت الکساندر-آرنولد، رقبای خود را ناامید کرد، نقشی که دانجوما در بازی برگشت می‌تواند ایفا کند. امری مهمات زیادی برای شلیک‌های بازیکنانش در دیدار برگشت جمع کرده است.

کد خبر 571487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.