فعال‌سازی بیش از ۱۸۰ واحد تولید راکد و نیمه فعال در استان اصفهان

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند، گفت: با تلاش‌های انجام شده، بالغ بر ۱۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در شش ماه گذشته، مجدداً فعال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش امروز _چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ در آئین راه‌اندازی مجدد خط تولید کارخانه اکریلیک (۲) اظهار کرد: با همت مجموعه مدیریتی شرکت و حمایت مسئولان شاهد راه‌اندازی مجدد خط تولید کارخانه پلی اکریل هستیم و امید است رفع موانع و تسهیل در موانع تولید کشور پیش از پیش انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری تولید، اشتغال اقتصاد در رأس اهداف سال‌های مختلف قرار داده‌اند، بر انجام اقداماتی در این راستا تاکید کرد و گفت: در کشور به انجام چنین اقداماتی نیاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: با توجه به موقعیت استان به عنوان دومین استان صنعتی کشور با دارا بودن بیش از ۱۱ درصد جی دی پی کشور و حضور ۱۰ هزار بنگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، اصفهان قطب صنعت، و از طرف دیگر قطب کشاورزی کشور است.

نقش با اشاره به اینکه به میزان توانمندی، چالش‌های استان نیز بسیار زیاد است، افزود: تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است. تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان راکد بوده و بیش از ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند. فعال‌سازی این واحدها از جمله اولویت‌های استان است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در شش ماه گذشته، مجدداً فعال شد. حدود ۶۷۰ پرونده در شش ماه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد.

معاون استاندار اصفهان گفت: شرکت پلی اکریل نیز با توجه به فعالیت تیم مدیریتی جدید و هدف راه‌اندازی دوباره ظرفیت خط اکریلیک مجدد فعال شد. محصول این کارخانه برای کشور استراتژیک بوده و میلیون‌ها دلار برای واردات این محصول از کشور خارج می‌شود. امید است با استمرار تولید در این کارخانه شاهد توسعه بیش از پیش در این شرکت باشیم.

کارخانه پلی اکریل به ظرفیت ۱۰۰ درصدی خواهد رسید

امیرحسین کمیلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۰ درصد از سهام مجموعه پلی اکریل سهام خرد است، این سهامداران در دهه گذشته متضرر شده‌اند و مجموعه کارکنان پلی اکریل در این مدت با فشارهای زیادی مواجه بوده‌اند.

وی افزود: با حمایت استانداری و همت مهندسان امروز شاهد شروع مجدد این کارخانه و بازگشت آن به جایگاه پیشین خود خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در مجموعه اداره صمت استان و شهرستان، در تسهیل تأمین مواد اولیه در واحد پلی استر و اکریلیک همکاری لازم انجام خواهد شد و تلاش می‌شود این راه‌اندازی با توقف مواجه نشود.

کمیلی تصریح کرد: این قول را می‌دهیم که تلاش کنیم مسیری که در پلی اکریل آغاز شده تا تکمیل ظرفیت کارخانه ادامه یافته و از آن حمایت شود.

کد خبر 571344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.