در غرفه‌های هفدهمین نمایشگاه قرآن  وعترت اصفهان چه می‌گذرد؟

هفدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان پس از دوسال وقفه با رویکرد «ارتقای فرهنگ قرآنی سطح جامعه و نهادینه‌سازی سبک زندگی قرآنی» از روز پنجم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد. این رویداد در قالب ۱۴۰ مؤسسه قرآنی، نهاد و سازمان اجرایی فعال در حوزه قرآن وعترت میزبان مشتاقان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ابتدای ورود به هفدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با غرفه «مؤسسه فرهنگ گام‌دومی‌ها» که در راستای تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» فعالیت می‌کند، روبه‌رو می‌شویم.

پس از آن به غرفه‌های «معرفی طرح‌های قرآنی»، «جلسات سنتی»، «جهاد تبیین»، «شناسایی استعدادهای قرآنی»، «خانواده اسلامی و فضای مجازی» و «بازی‌های رایانه‌ای» می‌رسیم که توسط سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت برپا شده است. به گفته علی مرادی، مسئول این غرفه‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند از مشاوره‌های کارشناسان این سازمان در حوزه خانواده و فضای مجازی بهره‌مند شوند و کودکان و نوجوانان با برخی از بازی‌های رایانه‌ای هم‌چون سفیر عشق، فرمانده و مختار آشنا می‌شوند و امکان بازی برای آنها در غرفه «بازی‌های رایانه‌ای» فراهم است.

حضور غرفه‌هایی مربوط به فعالیت مؤسسات قرآنی فعال در سطح اصفهان، یکی از بخش‌های دیگری است که در هفدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به آنها برخورد می‌کنیم‌، موسساتی که به معرفی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی خود برای بازدیدکنندگان می‌پردازند.

نمایش آثار خوشنویسی هنرمندان در بعضی از غرفه‌ها نیز جلب توجه می‌کند، آثاری که آیات قرآنی و روایات اسلامی در آن به بهترین شکل ممکن به نگارش درآمده‌اند. امیرحسین احمدی یکی از این هنرمندان است که سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت در عرصه هنر خوشنویسی دارد و زیر نظر اساتید بزرگی هم‌چون فضایلی و همتی تعلیم دیده است؛ او که به کار نوشتن کتیبه روی کاشی اشتغال دارد، هنر خوشنویسی را که با آیات قرآنی در هم می‌آمیزد، هنری آرامش‌بخش معرفی می‌کند که تأثیر آن را در تمام زندگی‌اش مشاهده کرده است.

پس از طی این بخش‌ها، شما به قسمت کانون‌های متعدد آستان قدس رضوی اصفهان می‌رسید که قسمت قابل توجهی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند، کانون‌هایی مانند کانون «نذر و وقف»، «ایثار و شهادت»، «فرهنگی و هنری»، «قرآن و عترت» و «خبر و فضای مجازی» که فعالیت‌های مختلف و گسترده این نهاد را در معرض بازدید کنندگان قرار می‌دهند. حضور خادمان رضوی، پرچم متبرک به ضریح امام هشتم (ع)، آئین نقاره‌زنی و پخش نوحه‌های امام رضایی، حال و هوای خاصی به نمایشگاه بخشیده است.

اختصاص برخی از غرفه‌ها به برنامه‌های ویژه برای کودکان از بخش‌های قابل توجه هفدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان است که فضای مناسب و لذت‌بخشی را برای حضور کودکان در این مکان فراهم کرده است.

در پایان این نمایشگاه هم به بازدید غرفه‌های مربوط به صنایع‌دستی اصفهان و عرضه محصولات حجاب می‌رسیم که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

کد خبر 571140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.