۳ شریان اصلی حمل‌ونقل مشهد در دستور کار

شهردار مشهد گفت: امسال سه شریان اصلی حمل‌ونقل را در دستور کار قرار داده‌ایم که شریان اول، معبر بسیار کلیدی در شمال شهر مشهد به طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۲۰ متر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی، با اشاره به تصادفات درون‌شهری مشهد، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی دو ارگان کاملاً خدماتی از جنس مردم و برای مردم هستند و هیچ خدمتی در این دو دستگاه وجود ندارد، مگر اینکه مخاطب مستقیم آن مردم باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری و نیروی انتظامی دستگاه‌های حاکمیتی محسوب می‌شوند و وظایف خطیر و پیچیده‌ای برعهده دارند، ادامه داد: هیچ‌کدام از این دو دستگاه بدون همدیگر معنا پیدا نمی‌کنند، امروز شعار اصلی دو دستگاه خدمت بی‌منت به مردم است و نکته کلیدی نیز هماهنگی و همدلی بین دو دستگاه است؛ این موضوع از قبل در ستون مدیریتی وجود دارد، اما پیشنهاد و درخواست ما از مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی ارتقای سطح همکاری به سطح همدلی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: هرکجا توانستیم فاصله‌ها را کاهش، هماهنگی را افزایش و توانمندی‌ها را در راستای هم قرار دهیم، کارها ساده‌تر می‌شود و به نفع مردم افزایش پیدا می‌کند، شهرداری هیچ محدودیتی برای همدلی با نیروی انتظامی ندارد و یقین داریم هر دو در یک کشتی هستیم و موفقیت هریک موفقیت دیگری است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک پروژه نیمه‌تمام است علاوه بر مشکلات تردد، مردم بدبین می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه هزینه پروژه‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، لذا باید سریع‌تر پروژه‌ها به اتمام برسد، این در حالی است که در شروع دوره با پروژه‌های زیادی روبه‌رو شدیم که نیمه‌تمام مانده بود و ما آن‌ها را به سه دسته تقسیم کردیم.

ارجائی خاطرنشان کرد: پروژه‌های ضروری که تعریف و ایجاد شده بود و باید به اتمام می‌رسید در دسته اول قرار گرفت که در این راستا ۱۳ پروژه اصلی و تعدادی پروژه فرعی بود که با کمک همکاران و حمایت شورا، هشت پروژه در آستانه سال نو با هزینه یک‌هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: دسته دوم پروژه‌های دارای نقص در مطالعات و طراحی بود که مورد بازبینی کارشناسی قرار گرفت و دسته سوم که ضرورت نداشت یا مطالعات، به‌صورت کلی آن‌ها را رد می‌کرد، از دستور کار خارج و متوقف شد.

شهردار مشهد در خصوص سه شریان اصلی حمل‌ونقل، اظهار کرد: امسال سه شریان اصلی حمل‌ونقل را در دستور کار قرار داده‌ایم که شریان اول، معبر بسیار کلیدی در شمال شهر مشهد به طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۲۰ متر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین خیابان مشهد «بلوار وکیل‌آباد» است، خاطرنشان کرد: طول این خیابان ۱۰ کیلومتر و عرض آن ۱۰۰ متر است که امیدواریم با این شریان اصلی بتوانیم ترافیکی حاشیه شمالی شهر مشهد را حل کنیم و محرک اصلی توسعه در آنجا باشیم.

ارجائی ادامه داد: اتصال شمال به جنوب نیز در حال مطالعه است و در قسمت جنوبی شهر نیز در تلاش هستیم تا بلوار نماز را به بلوار وکیل‌آباد متصل کنیم.

کد خبر 570518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.