تمدید طرح کرایه دوچرخه برای کارکنان شورای شهر هال

شورای شهر هال طرح کرایه دوچرخه به ۵۰۰۰ کارمند خود که طی ۹ سال گذشته برقرار بود را مجدداً تمدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای تشویق بیشتر کارکنان شورای شهر به صرف‌نظر کردن از اتومبیل‌ها و روی‌آوردن به دوچرخه‌سواری، شورای شهر هال و سازمان دوچرخه‌سواری «هال‌فوردز» (Halfords) ۹ سال پیش به پیاده‌سازی طرحی اقدام کردند که بر اساس آن کارمندان باید برای حداقل ۵۰ درصد از کل رفت‌وآمدهای خود بین محل کار و خانه از دوچرخه استفاده کنند. هزینه این قرارداد در طول یک سال ۹۰ هزار پوند است که در آغاز دوره ۱۲ ماهه آن، شورای شهر کل هزینه تجهیزات دوچرخه‌سواری را پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های مربوط به دوچرخه‌ها پس از آن، بر اساس یک توافق فداکاری از حقوق خود کارمند کسر می‌شود.

ازآنجاکه پرداخت‌ها از کاهش حقوق ناخالص انجام می‌شود، این پول در واقع از مالیات بر درآمد و سهم بیمه ملی (NI) پرداخت می‌شود. سهم بیمه ملی مالیاتی است بر درآمد و سود خوداشتغالی که توسط کارمندان، کارفرمایان و افراد خود اشتغال پرداخت می‌شود که بسته به شاغل یا خود اشتغال بودن فرد، برای او دریافت مزایای خاص از جمله حقوق بازنشستگی ایالتی و کمک هزینه‌هایی هم‌چون زایمان را به دنبال دارد. با توجه به صرفه‌جویی شورای شهر در کمک‌های NI نیز این هزینه‌ها برای مقامات خنثی خواهد بود. در پایان دوره کارمند می‌تواند دوچرخه را پس دهد یا آن را به‌صورت مشروط به پرداخت یک مبلغ اسمی نگه دارد.

صرف‌نظر از افزایش تعداد قراردادها در دوره همه‌گیری کرونا، طرح فعلی شورای شهر در هر ماه به‌طور متوسط ۱۲ قرارداد استخدامی جدید جذب می‌کند. بر اساس اقدام شورای شهر هال نسبت به تمدید قرارداد با هال‌فوردز برای یک سال دیگر و البته افزودن امکان تمدید آن برای سه سال پس از آن به متن قرارداد، مقامات خوشبین هستند که کارکنان بیشتری به دلیل افزایش هزینه سوخت و بهبود مسیرهای دوچرخه سواری در سراسر شهر از این پیشنهاد استقبال کنند.

از سوی دیگر شورای شهر هال برای ادامه کمپین سفر فعال خود از طرح‌هایی هم‌چون دوطرفه کردن تمام خیابان‌های یک‌طرفه فعلی در مرکز شهر برای دوچرخه‌سواران رونمایی و اعلام کرده است که طی چند ماه آینده به افتتاح سه مرکز جدید دوچرخه‌سواری مبتنی بر جامعه نیز خواهد پرداخت که ارائه‌دهنده خدمات کرایه دوچرخه، تعمیر و نگهداری دوچرخه‌ها، آموزش دوچرخه‌سواری و مواردی از این قبیل خواهد بود. مدیریت این مراکز برعهده مؤسسه خیریه دوچرخه‌سواری R-Evolution و مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه است که در حال حاضر یک مرکز دوچرخه‌سواری در بازار ترینیتی واقع در مرکز شهر هال راه‌اندازی کرده است.

کد خبر 570382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.