چرا منچستریونایتد تن هاخ را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد؟

سرمربی آژاکس پس از اینکه ثابت کرد کاندیدای برجسته برای یکی از سخت ترین مشاغل فوتبال است، در تابستان امسال هدایت سران اولدترافورد را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان سرمربی آژاکس در تابستان امسال هدایت اولدترافورد را برعهده خواهد گرفت، زیرا ثابت کرد کاندیدای برجسته برای یکی از سخت‌ترین مشاغل فوتبال است.

در نهایت، دو گزینه برای منچستریونایتد مشخص شد: مائوریسیو پوچتینو یا اریک تن هاخ؟ سرمربی سرشناس سابق لیگ برتر مقابل هلندی مرموز که در چند سال اخیر آژاکس را متحول کرده است.

تنها یک دور مصاحبه رسمی طول کشید تا تن هاخ به عنوان نامزد پیشتاز برای نشستن روی نیمکت شیاطین سرخ ظاهر شود، زیرا او "جان مورتوگ" و "دارن فلچر" را با برنامه خود برای بازگرداندن یونایتد به اوج، در جریان قرار داد و پوچتینو، که برای مدتی توسط مدیریت یونایتد برای رهبری تیم تحت نظر بود را تحت تأثیر قرار داد و به زیر کشید.

در ابتدا، چهار نامزد در لیست نهایی برای جانشینی رالف رانگنیک، سرمربی موقت یونایتد بودند. جولن لوپتگی، سرمربی سویا و لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا نیز وجود داشت. توماس توخل، کارلو آنچلوتی و دیگران به دلیل موانع مختلف به عنوان گزینه‌های مهم در نظر گرفته نشدند. با این حال، در آغاز ماه آوریل، چهار نفر تبدیل به گزینه نهایی شدند، با نظر مثبت یونایتدها روی تن هاخ، انتصاب او صبح دیروز پنجشنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ تأیید شد.

چرا منچستریونایتد تن هاخ را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد؟

مشخص است که وقتی مورتوگ و فلچر برای انجام مصاحبه رسمی به آمستردام پرواز کردند، این مرد ۵۲ ساله کاملاً تأثیرگذار ظاهر شد. این زوج که این روند بستن قرارداد را رهبری می‌کردند، تحت تأثیر انرژی و اشتیاق او برای قبول چالش بزرگ قرار گرفتند که باعث می‌شود یونایتد دوباره برای افتخارات بزرگ به رقابت بپردازد. رویکرد او به مدیریت نیز مشهود بود زیرا او به وضوح به بخش‌ها و سایر زمینه‌های درون باشگاه اشاره کرد که نیاز به بهبود دارند.

این هفته تأیید شد که دو رئیس سیستم استعدادیابی یونایتد، "مارسل بوت" و "جیم "لاولور"، به ترتیب پس از ۸ و ۱۶ سال خدمت، در پایان فصل این باشگاه را ترک خواهند کرد. در حالی که منابع می‌گویند این تصمیمات به تن هاخ مرتبط نیست. آنها اولین خروج از تابستان شلوغ بازسازی باشگاه و بازسازی در اولدترافورد هستند و این فقط کارکنان باشگاه نیستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند؛ تیم نیز به یک شفاف سازی بزرگ نیاز دارد. انتخاب مورد علاقه بازیکنان پوچتینو بود، برخی از بازیکنان ارشد معتقد بودند که تحت هدایت سرمربی سابق اسپرز پیشرفت خواهند کرد.

با این حال، منابع می‌گویند تن هاخ پس از فرآیند مصاحبه، "انتخاب متفق القول" هیئت مدیره بود و علیرغم آنچه برخی از بازیکنان فکر می‌کردند، آنها معتقدند که او توانایی و چشم انداز مورد نیاز برای مرحله بعدی بازسازی را دارد. "ریچارد آرنولد"، مدیر اجرایی جدید باشگاه، پس از مصاحبه رسمی با تن هاخ، او را ملاقات کرد تا مهر تأیید خود را بدهد و در حالی که رانگنیک اصرار دارد که بخشی از فرآیند تصمیم گیری نبوده، در جلسات استخدام، از آلمانی نظر خواسته شد و اتفاقاً او هم در این پروسه درگیر بود.

چرا منچستریونایتد تن هاخ را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد؟

منابع باشگاه می‌گویند تن هاخ نامزدی بود که "بیشترین همسویی با هویت و استراتژی باشگاه را داشت" و تعهد او به بهبود و توسعه بازیکنان جوان نیز به عنوان یک امتیاز مهم در نظر گرفته شد. سبک بازی تهاجمی او نیز جذاب بود. مرد هلندی آشکارا در مورد تحسین خود از پپ گواردیولا صحبت کرده و اعتراف کرد که سرمربی منچسترسیتی بر فلسفه فوتبال او تأثیر گذاشته است. در حالی که منابع این ادعا را مبنی بر اینکه عوامل مالی در انتصاب تن هاخ نقش داشته است را رد می‌کنند، برای یونایتد جذاب بود که آنها فقط باید ۱.۶ میلیون پوند (۲ میلیون دلار) به عنوان غرامت به آژاکس بپردازند.

در همین حال، زمان انتصاب، برای کسانی که درگیر در فرآیند جذب هستند، کلیدی بوده است. منابع فاش کردند که یونایتد مصمم بود تا قبل از پایان فصل با سرمربی جدید خود طی قراردادی به توافق برسد. او می‌داند که باشگاه روند نقل و انتقالات معمول خود را پیش می‌برد و بازیکنانی را برای هر یک از موقعیت‌های اولویت‌دار در فهرست نهایی انتخاب کرده است.

هافبک مرکزی، مهاجم و مدافع در لیست خرید هستند و تن هاخ می‌تواند در مورد اهداف انتخابی تصمیم بگیرد و در عین حال گزینه‌های خود را نیز ارائه دهد. با این حال، این قرار ملاقاتی است که با خطراتی همراه است. با وجود همه هیاهوها و هیجانات پیرامون آمدن قریب الوقوع تن هاخ، او برخلاف پوچتینو هرگز در لیگ برتر کار نکرده است. با این حال، منابع باشگاهی معتقدند که سایر ویژگی‌های او به اندازه کافی قوی هستند تا اطمینان حاصل شود که عدم تجربه او در انگلیس مشکل ساز نخواهد بود.

مورتوگ گفت: "در گفتگوهایمان با اریک که منتهی به این انتصاب شد، ما عمیقاً تحت تأثیر چشم انداز بلندمدت او برای بازگرداندن منچستریونایتد به سطحی که می‌خواهیم در آن رقابت کنیم، و انگیزه و عزم او برای دستیابی به آن، قرار گرفته بودیم."

فقط زمان نشان می‌دهد که آیا او می‌تواند یونایتد را از آشفتگی فعلی خود خارج کند یا خیر، اما اعتقاد بر این است که در حال حاضر مردی بهتر از او برای این کار وجود ندارد.

کد خبر 570174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.