۶۰۰۰ معلول جسمی و ذهنی در کاشان وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به تبیین برنامه‌های مدیریت شهری جهت رفاه حال معلولان و توانخواهان منطقه گفت: مدیریت شهری با مناسب سازی محیطی در صدد رفاه حال توانخواهان گام‌های برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی طاهری در دیدار با امام جمعه کاشان با بیان این مطلب که معلولان و توان‌خواهان نیز شهروند محسوب شده و حق استفاده از امکانات شهری را تا حد امکان دارند، اظهار کرد: وجود یک دستگاه اتوبوس و ایجاد مسیرهای مناسب برای تردد معلولان در پارک‌ها و پیاده‌روها فعالیتی است که مدیریت شهری تا کنون در جهت تسهیلگری تردد توان‌خواهان انجام داده است.

وی در ادامه افزود: برخی از رمپ‌ها اصلاً برای تردد افراد دارای معلولیت مناسب نبوده و دارای شیب زیادی است که باید استاندارد شود.

هاشمی طاهری امکان حمل و نقل و مناسب سازی محیط‌های بیمارستانی و اماکن تفریحی را برای این تعداد معلول و توان خواه کم دانست و گفت: امیدواریم شهرداری با اعتبار در نظر گرفته شده جهت رفاه شهروندان در دوره جدید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت دهد.

وی مؤسسه هاجر را یکی از مراکز توانبخشی کاشان اعلام کرد و افزود: این مرکز ۸۰ نفر از معلولان ذهنی و جسمی دختر را تحت پوشش و حمایت خود دارد.

مدیر و مؤسس مرکز توانبخشی هاجر گفت: این مرکز تا کنون به صورت نیمه وقت از مدد جویان نگهداری و به آنها آموزش‌های مهارت زندگی و ساخت صنایع دستی ارائه می‌دهد که به همت خیرین منطقه به زودی قسمت هتلینگ آن نیز به صورت شبانه روزی شروع به کار می‌کند و نگهداری فرزندان توان خواه را به طور موقت بر عهده می‌گیرد.

به گفته وی این مرکز به صورت علمی در خدمت مدد جویان به آموزش‌های ویژه در زمینه‌های مختلف پرداخته است و خدمات ویژه سفر زیارتی، گردشگری، پرداخت کمک معیشتی و ارزاق از جمله دیگر فعالیت‌های این مرکز توانبخشی است.

هاشمی طاهری تصریح کرد: مؤسسه هاجر بر اساس استانداردهای جهانی دختران معلول بالای ۱۴ سال را با تیمی کاملاً حرفه‌ای و با اهداف روانشناسی در بحث‌های افزایش اعتماد به نفس و خود باوری به خود کفایی می‌رساند.

وی اضافه کرد: این مرکز در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، تفریحی و آموزشی تجربه زندگی عادی را به توانبخشان این مجموعه اهدا می‌کند و در نوع خود در استان اصفهان بی نظیر است.

کد خبر 570088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.