۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
راه اندازی کیف پول دیجیتال یوان WeChat

تنسنت (Tencent)، شرکت فناوری پیشرو در چین، نگاهی گذرا به کیف پول دیجیتال یوان جدید خود انداخته است که قصد دارد به عنوان بخشی از اکوسیستم وی چت راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وی چت (WeChat) با بیش از ۱.۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه به عنوان یک منبع ابزاری در خارج از کشور و خارج از قلمرو میانه خدمت کرده است. راه اندازی کیف پول یوان دیجیتال تنسنت (Tencent Digital Yuan Wallet) که انتظار می‌رفت، به توسعه سریع ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) اشاره دارد.

وی چت پی (WeChat Pay) در حال حاضر نیز قابلیت یوآن دیجیتال را به ۱۴ پلتفرم دیگر اضافه کرده است، با این حال، این ویژگی‌ها در مقایسه با کیف پول جدید Tencent در حال توسعه، بسیار کمرنگ است. در حالی که کیف پول یوان دیجیتال Tencent هنوز در مرحله آزمایش بتا است و برای کاربران در دسترس نیست، شایعات حاکی از آن است که دارای عملکردهای گسترده‌ای می‌باشد.

Tencent قابلیت سوئیپ (sweep) را اضافه می‌کند

سینا (Sina)، یک نشریه برجسته، اطلاعاتی را در مورد کیف پول Tencent جدید به اشتراک می‌گذارد و خاطرنشان می‌کند که این اپلت (applet) فراتر از ادغام WeChat Pay است و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً اپلت را برای کار با اسکن کد پرداخت رنمینبی (RMB) دیجیتال باز کنند و همچنین ورود مخفی به کیف پول، راحتی بیشتری را برای کاربران برای کمک به مدیریت حساب‌های خود فراهم می‌کند.

عملکرد sweep این پلتفرم، شباهت به پرداخت مستقیم در یک حساب بانکی سنتی دارد، همچنین ویژگی‌های مربوط به کارت بانکی و پرداخت‌های متعدد نیز به پلتفرم اضافه شده است تا به برتری آن نسبت به رقبای خود کمک کند. WeChat Pay و الی پی (AliPay) بخش بزرگی از بازار پرداخت چین را در اختیار دارند و اعتقاد بر این است که Tencent و کیف پول جدید آن می‌توانند تعادل را به نفع خود تغییر دهند. بانک خلق چین (PBoC) کیف پول یوآن دیجیتال خود را راه اندازی کرد که بیش از ۲۶۰ میلیون کاربر را در تلاشی شجاعانه برای جذب برخی از سهام بازار از رهبران این صنعت را به خود اختصاص داد.

کد خبر 569532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.