فرودگاه کپنهاگ؛ بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در دانمارک

فرودگاه کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در آینده‌ای نه چندان دور میزبان ۱۳۵۰ ایستگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی شهر خواهد بود که در نتیجه این اتفاق، فرودگاه کپنهاگ به بزرگ‌ترین مکان شارژ در سراسر کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروه «آب‌ب» که یک شرکت چندملیتی سوئیسی-سوئدی است و در زمینه‌های برق قدرت و فناوری خودکارسازی فعالیت می‌کند، در نظر دارد با مشارکت گروه دانمارکی انرژی EWII تعداد هزار و ۳۵۰ ایستگاه شارژ در فرودگاه کپنهاگ نصب کند. پس از این اقدام، دارندگان خودروهای الکتریکی و رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی برقی به راحتی خواهند توانست وسیله‌های نقلیه خود را شارژ کنند که این امر به سهم خود، عبور و مرور را برای مسافران پایتخت دانمارک نیز سالم‌تر و راحت‌تر خواهد کرد.

مدیران پروژه از پیاده‌سازی اقدام خود تا ۱۰ سال آینده خبر داده و مدعی شده‌اند که ایستگاه شارژ فرودگاه کپنهاگ بزرگ‌ترین ایستگاه در نوع خود در سراسر کشور دانمارک خواهد بود.

فرودگاه بدون کربن کپنهاگ

مدیران کپنهاگ از به صفر رساندن انتشار کربن در فرودگاه شهر تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که تا پیش از انتشار ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سفر در سراسر دنیا، تعداد مسافران این فرودگاه در هر روز به بیش از ۸۳ هزار نفر می‌رسید که بسیاری از آن‌ها می‌توانستند از خدمات ۱۴ هزار فضای پارک خودرو در فرودگاه بهره‌مند شوند. بعضی از این پارکینگ‌ها مجهز به ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی است، با این حال شواهد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضای این ایستگاه‌ها در چند سال آینده است، به همین دلیل مدیران شهر در نظر دارند به بهترین شکل ممکن از طریق همکاری با EWII و آب‌ب به افزایش تقاضای شارژ خودرو پاسخ دهند و بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ سراسر کشور را در فرودگاه احداث کنند.

البته این ایستگاه‌ها در مرحله اول نیاز کارمندان فرودگاه را برطرف خواهد کرد و پس از تکمیل نهایی پروژه، مسافران را نیز از جست‌وجوی ایستگاه‌های شارژ خودرو در مرکز شهر بی‌نیاز خواهد کرد. نکته جالب توجه در مورد ایستگاه‌های جدید فرودگاه این‌که با سرعتی به مراتب بیشتر از انواع مشابه خود در مرکز شهر، خودروها را شارژ خواهد کرد.

فرودگاه کپنهاگ؛ بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در دانمارک

کد خبر 569260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.