حمایت شورای شهر منچستر از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا

شورای شهر منچستر با تخصیص ۷۰ میلیون پوند بودجه، از کسب‌وکارهای سراسر شهر که به دلیل آسیب‌های ناشی از کرونا دچار آسیب شدند حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر منچستر با تعیین بودجه‌ای ۷۰ میلیون پوندی به حمایت از کسب‌وکارهایی می‌پردازد که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا دچار آسیب و افول شده‌اند. برای دریافت بودجه، صاحبان این کسب‌وکارها باید با ثبت‌نام در صندوق تعیین‌شده، وضعیت خود را به شورای شهر اطلاع دهند و بودجه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بودجه تعیین‌شده بخشی از بسته ملی ۱.۵ میلیارد پوندی دولتی در پاسخ به همه‌گیری جهانی کرونا است. این بسته در راستای کمک به مشاغلی برنامه‌ریزی شده است که برای بازپرداخت نرخ‌های تجاری خود با مشکل مواجه هستند. نرخ تجاری یک مالیات محلی برای اکثر مغازه‌ها، ادارات، انبارها، کارخانه‌ها و غیره است که توسط همه صاحبان اموال تجاری پرداخته می‌شود. طرح شورای شهر منچستر می‌تواند تا صد درصد از صورتحساب نرخ‌های تجاری را برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ پرداخت کند. با این وجود پیشنهاد شورا با استقبال چندانی مواجه نشده است و بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها از ثبت‌نام در صندوق خودداری کرده‌اند.

در منچستر ۲۴ میلیون پوند برای حمایت از مشاغل از طریق کاهش این نرخ در دسترس قرار گرفته است اما در حال حاضر تنها حدود ۴۰ درصد از کل بودجه می‌تواند به مشاغل واجد شرایط تخصیص یابد. پرداخت بودجه به درخواست‌کنندگان از طریق اعمال مبلغ در قبض‌های صادرشده نرخ‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برای هر کسب‌وکار انجام می‌شود. اگر اعطای تخفیف، حساب نرخ را به اعتبار تبدیل کند، می‌توان از این اعتبار برای جبران سایر بدهی‌های معوق نرخ‌های تجاری یا صورت‌حساب نرخ‌های تجاری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ استفاده کرد. از طرف دیگر، در این صورت شورا قادر به بازپرداخت اعتبار خواهد بود.

انواع مشاغل واجد شرایط برای دریافت این بودجه عبارتند از تبلیغات در فضای باز، اپراتورهای پارکینگ، فضاهای کار مشترک، خیریه‌ها، مشاغل بازیافت، بعضی از مشاغل عمده‌فروشی، آموزشگاه‌های زبان، آژانس‌های کاریابی و کسب‌وکارهای زنجیره تأمین برای بخش‌هایی که تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفته‌اند. کسب‌وکارها باید با ارائه شواهدی هم‌چون گردش‌های مالی و صورت‌حساب‌های بانکی کسب‌وکار خود در دوران قبل و بعد از همه‌گیری کرونا نشان دهند که این بیماری چگونه و تا چه میزان تأثیرات نامطلوبی بر آن‌ها داشته است.

مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، مؤسسات، سینما و سالن‌های موسیقی زنده، مشاغل مربوط به اوقات فراغت، هتل‌ها و انواع اقامتگاه‌ها واجد دریافت بودجه حمایتی شورای شهر منچستر نخواهند بود.

مدیر اجرایی شورای شهر منچستر گفت: حدود ۹۵۰۰ کسب‌وکار در منچستر که به‌نظر می‌رسید واجد شرایط این حمایت مالی هستند نامه نوشتیم، بااین‌حال کسب‌وکارهای بسیار کمتری نسبت به آنچه انتظار داشتیم از طریق صندوق درخواست کردند، حال آن‌که نرخ‌های تجاری برای هر کسب‌وکاری مهم است. امیدواریم و درخواست می‌کنیم که کسب‌وکارها هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

کد خبر 569027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.