۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی اختصاص داده شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم و با موافقت هیات دولت، سه درصد از بودجه دانشگاه‌ها به مباحث فرهنگی و علمی اختصاص یافته که از آغاز انقلاب بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایمنا، غلامحسین کلانتری شامگاه سه شنبه در نشست خبری سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت در جمع خبرنگاران در قم، اظهار کرد: در چندسال گذشته بسیاری از بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در محل‌های دیگری هزینه شد و از اقدامات فرهنگی پویایی لازم را نداشته است.

وی با تاکید بر تأثیرات مخرب بیماری کرونا در مباحث علمی در مراکز آکادمیک کشور، خاطرنشان کرد: فرآیند جامعه پذیری به همراه آداب و شیوه‌های رفتاری دانشجویان باید در یک دوره زمانی کوتاه به قبل از دوران شیوع بیماری کرونا بازگردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: قرآن و عترت پایه و ستون اصلی جامعه است که مهمترین سرمایه اجتماعی نیز به حساب می‌رود و هیچ تلقی واقع گرایی نمی‌تواند جامعه ایرانی را بدون این دو عنصر تأثیرگذار تحلیل و تفسیر کند.

کلانتری افزود: با وجود اقدامات انجام شده در حوزه قرآن و عترت در سال‌های گذشته، اما هنوز دانشگاه‌ها در این مباحث در ابتدای کار هستند؛ انس با قرآن و عترت در توسعه پایدار و متوازن در سطح ملی و بین‌المللی کشور تأثیر بسزایی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید فضا برای نقش آفرینی کنشگری فعالان فرهنگی با محوریت فعالان قرآنی و حوزه‌های دینی در سطح دانشگاه‌های کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: بازگشایی کامل دانشگاه‌های کشور با شیب مناسبی در حال انجام است و به تدریج پویایی گذشته خود را به دست خواهد آورد.

به گزارش ایمنا، اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت ۱۱ خردادماه جاری به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود. این جشنواره در ۹ بخش (آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، فناوری، نوآفرینی‌های قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود.

در مرحله ملی دانشجویان هشت دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، فنی حرفه ای، فرهنگیان، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و معارف قرآنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا
کد خبر 568028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.