عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۲ فروردین‌

در این بسته خبری در مورد رونمایی iQOO  از پاور بانک جدید ۴۴ واتی، معرفی مانیتور خمیده Dell S3423DWC با نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز و قیمت اپل واچ سری ۷ به پایین‌ترین حد خود رسید، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

iQOO از پاور بانک جدید ۴۴ واتی رونمایی کرد

قبل از عرضه iQOO Neo6، این شرکت از محصول جدیدی در چین رونمایی کرده است. گجت جدید iQOO 44W Flash Charge Power Bank است که در کنار گوشی هوشمند Neo۶ عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، از شارژ سریع ۴۵ واتی PD، شارژ سریع فیوژن ۴۰ واتی و ویژگی‌های بیشتری که هنوز فاش نشده‌اند نیز پشتیبانی می‌کند. با نگاهی به این تصاویر، می‌بینیم که پاوربانک با رنگ نارنجی مایل به زرد همراه با طراحی گرد برای گوشه‌های آن عرضه می‌شود.

این تصویر همچنین نشان می‌دهد که iQOO به وضوح بر زیبایی شناسی دستگاه نیز تأکید دارد. همچنین دارای یک دکمه فیزیکی در کناره است و برای پورت‌ها، پاوربانک دارای یک رابط ورودی / خروجی ۵V 3A USB Type C و یک پورت خروجی ۵V 2A USB Type A است.

متأسفانه، این تمام اطلاعاتی است که شرکت در حال حاضر به اشتراک گذاشته است. پاور بانک جدید شارژ فلش ۴۴ واتی قرار است همراه با iQOO Neo۶ معرفی شود، بنابراین در مورد رویداد راه اندازی پوشش خبری خواهیم داد. تاریخ برگزاری کنفرانس ۱۳ آوریل تعیین شده است.

جزئیات بیشتری از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پرچم‌دار IMX۸66 سونی در دسترس قرار گرفت

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی IMX۸۶۶ سونی در شرایط کم‌نور، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه خواهد کرد.

در برخی از گزارش‌های اخیر به دوربین‌های سری IMX800 و سری IMX900 سونی اشاره شده است؛ دوربین‌هایی که در گوشی‌های پرچم‌دار آینده، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اکنون یکی از افشاگران نام‌آشنای خبرهای فناوری، جزئیاتی در مورد بهبود نسل بعدی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی نسبت به IMX۷۶۶ ارائه کرده است. مشخصات اعلام‌شده توسط این افشاگر نشان از بهبود عملکرد در شرایط کم‌نور و افزایش کیفیت تصاویر در مقایسه با CMOS فعلی سونی دارد.

افشاگر معروف Digital Chat Station اعلام کرده است دوربین‌های جدید سری IMX800 سونی احتمالاً در دستگاه‌هایی مثل ویوو X80، شیائومی ۱۲ و پرچم‌داران آینده‌ی سایر شرکت‌ها استفاده می‌شوند. اکنون جزئیات بیشتری در مورد این دوربین جدید در دسترس قرار گرفته است.

مشخصات فنی ویوو اس ۱۵ پرو لو رفت

جدیدترین گوشی ویوو متعلق به سری ویوو اس با تراشه دایم‌نسیتی ۸۱۰۰ عرضه خواهد شد.

دسامبر سال گذشته میلادی بود که ویوو به طور رسمی از سری ویوو اس ۱۲ در چین رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که این تولیدکننده چینی در حال کار روی جانشین سری ویوو اس ۱۲ است که احتمالاً سری ویوو اس ۱۵ نام خواهد داشت. در همین راستا، شایعاتی که منتشر شده‌اند اذعان دارند سری ویوو اس ۱۵ شامل سه مدل ویوو اس ۱۵، اس ۱۵ پرو و اس 15E خواهد بود. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف افشاگر برجسته چینی یعنی Digital Chat Station، مشخصات فنی نسخه قدرتمند سری موسوم به ویوو اس ۱۵ پرو لو فاش شده است.

این افشاگر برجسته در گزارش خود ادعا کرده است که ویوو اس ۱۵ پرو از نمایشگر اولد با نرخ نوسازی بالا بهره خواهد برد و به مانند نسل قبلی خود از لبه‌های خمیده برخوردار خواهد بود. به علاوه، قلب تپنده این گوشی هوشمند احتمالاً تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ خواهد بود و از شارژ ۸۰ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین بر اساس شایعات منتشر شده، نسخه معمولی سری یعنی ویوو اس ۱۵ به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز خواهد بود.

هواوی میت ۵۰ با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ و HarmonyOS ۳ در راه است

امروزه شرکت هواوی شرایط دشواری را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پشت سر می‌گذارد. از زمان اعمال محدودیت‌های متعدد علیه هواوی، این شرکت در تلاش برای حفظ بقای خود در بازار جهانی اسمارت‌فون است. اگرچه هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری نکرده است؛ اما این کمپانی چینی از زمان اعمال تحریم‌ها، توانایی رقابتی خود را از دست داده و صرفاً برای بقا تلاش می‌کند.

پیش‌تر در رابطه با اسمارت‌فون تاشو آینده هواوی موسوم به میت X3 گزارش‌هایی منتشر شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این هندست در اواخر ماه آوریل به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. همچنین توان پردازشی هواوی میت ایکس ۳ از طریق ۲ تراشه 4G با اسامی اسنپ‌دراگون ۸۸۸ و کایرین ۹۰۰۰ تأمین می‌شود. از سوی دیگر سری هواوی میت ۵۰ نیز در ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون با تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ و سیستم‌عامل جدید HarmonyOS 3 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در واقع HarmonyOS 3 طی ماه مارس سال جاری در یک شبکه تلویزیونی چینی رؤیت شد. ظاهراً کمپانی چینی ادعا می‌کند که این سیستم‌عامل در سال جاری عرضه خواهد شد. چنان‌چه گزارش منتشر شده در رابطه با سری هواوی میت ۵۰ واقعیت داشته باشد؛ در این صورت کمپانی انتشار HarmonyOS 3 را در دستور کار خود قرار داده است.

آپدیت اندروید ۱۳ برای گجت‌های سامسونگ احتمالاً بسیار زودتر از موعد منتشر خواهد شد

اسمارت‌فون‌های گلکسی شرکت سامسونگ احتمالاً بسیار زودتر از موعد زمانی مقرر در سال ۲۰۲۲ قادر به دریافت سیستم‌عامل اندروید ۱۳ خواهند بود. مرحله تست بتا برای کاربران علاقه‌مند احتمالاً در ماه جولای آغاز می‌شود. البته این موضوع بدان معناست که کاربران می‌توانند به ارزیابی و تست نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با نام One UI 5.0 بپردازند.

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال منتشر خواهد شد. این پلتفرم احتمالاً همزمان با معرفی سری پیکسل ۷ در حوالی ماه اکتبر منتشر می‌شود. اسمارت‌فون‌های سامسونگ احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۲ یا حداکثر اوایل سال ۲۰۲۳ از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد. با این حال مرحله تست بتا احتمالاً بسیار زودتر از این زمان آغاز می‌شود.

سامسونگ مرحله تست بتای عمومی برای آپدیت One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را تا ماه جولای امسال آغاز خواهد کرد. در صورت تکرار روند تاریخی گذشته، این پدیده احتمالاً فرصت زیادی را در اختیار تسترهای بتا و کمپانی قرار داده و زمینه بررسی سیستم‌عامل جدید جهت انتشار عمومی در پایان سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ را فراهم خواهد کرد.

معرفی مانیتور خمیده Dell S34233DWC با نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز

اخیراً شرکت دل (Dell) یک مانیتور ۳۴ اینچی خمیده با نرخ نوسازی تصویر ۱۰۰ هرتز را با نام S34233DWC به صورت رسمی معرفی کرد.

مانیتور خمیده S۳۴۲۳۳DWC دل دارای یک پنل ۳۴ اینچی VA با رزولوشن ۳۴۴۰ x ۱۴۴۰ پیکسل، خمیدگی ۱۸۰۰R و نسبت ابعاد ۲۱:۹ است و از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز، زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی‌ثانیه و فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می‌کند.

هرچند مانیتور جدید Dell را نمی‌توان با مانیتورهای مخصوص گیمینگ مقایسه کرد، اما به لطف طراحی خمیده و نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتزی آن، برای کاربردهای گیمینگ هنوز هم از مانیتورهای معمولی بسیار بهتر است.

هواوی نسخه بدون نمایشگر لمسی لپ تاپ MateBook 14 را با پردازنده نسل یازدهمی اینتل عرضه کرد

هواوی امروز از یک نسخه بدون نمایشگر لمسی لپ تاپ محبوب MateBook 14 در کشور چین رونمایی کرد. این محصول البته خصوصیات متفاوتی با نسخه دارای نمایشگر لمسی سال ۲۰۲۲ دارد و به مدل ۲۰۲۱ شبیه است.

هواوی که محصولات متنوعی در همه بخش‌های فناوری ارائه می‌کند، امروز از نسخه بدون نمایشگر لمسی لپ تاپ MateBook ۱۴ رونمایی کرده است. این لپ تاپ در بخش سخت‌افزار خود البته شباهتی به مدل لمسی سال ۲۰۲۲ ندارد و بیشتر به مدل سال ۲۰۲۱ شبیه است.

قیمت اپل واچ سری ۷ به پایین‌ترین حد خود رسید

قیمت در نظر گرفته شده برای تمامی مدل‌های اپل واچ سری ۷ در وب‌سایت آمازون با ۶۹ دلار تخفیف به ۳۳۰ دلار رسیده است.

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که تصمیم به خرید اپل واچ سری ۷ دارید اما منتظر تخفیفی چشمگیر برای این محصول بوده‌اید، شاید زمان خریدتان فرا رسیده باشد. تمامی ۴ مدل این ساعت هوشمند از قبیل مدل ۴۱ میلی متری و ۴۵ میلی متری با یا بدون درگاه سیم کارت هم اکنون با تخفیفی شگفت انگیز در سایت آمازون قابل سفارش هستند.

هر کدام از چهار مدل یاد شده با انتخاب رنگ فراوان حدود ۶۹ دلار تخفیف خورده‌اند و کاربران هم اکنون می‌توانند این ساعت هوشمند را با حداقل قیمت ۳۳۰ دلار خریداری کنند. البته تغییرات اپل واچ سری ۷ نسبت به سری ۶ اندک بوده است اما صفحه نمایش بزرگ‌تر آن مشاهده زمان و سایر اطلاعات را در زمان ورزش کردن آسان‌تر می‌کند.

کاهش قیمت گلکسی S22 سامسونگ در کره جنوبی به نصف در پی جنجال GOS

احتمالاً می‌دانید سامسونگ در گوشی‌های گلکسی S22 از یک مکانیزم استفاده کرده است که کارایی را در بازی‌ها و برنامه‌های معمول محدود می‌کند اما در اجرای بنچمارک‌ها غیرفعال می‌شود تا امتیاز بالاتری ثبت شود. شاید بد نباشد که بدانید این موضوع باعث شده اپراتورها در کره جنوبی سری گلکسی S22 را با نصف قیمت عرضه کنند.

سامسونگ از سال ۲۰۱۶ میلادی از Game Optimizing Service (GOS) در گوشی‌های خود استفاده می‌کند که کارایی چیپست را در در برنامه‌ها و بازی‌های معمول محدود می‌کند تا از شدت داغ شدن و مصرف باتری باتری بکاهد.

هرچند همه گوشی‌ها مکانیزم‌هایی برای مدیریت مصرف باتری و دما دارند، اما منتقدان می‌گویند GOS متقلبانه است و در اجرای بنچمارک‌ها غیرفعال می‌شود تا امتیاز بالاتری ثبت و نمایش داده شود.

کد خبر 567709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.