آمادگی ایران برای راه‌اندازی خط کشتی‌رانی عسلویه-کیش

نایب‌رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی این ناوگان برای راه‌اندازی خط کشتی‌رانی عسلویه-کیش خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، «محمدرضا مدرس‌خیابانی»، در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه پارس‌جنوبی، اظهار کرد: کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، آماده تعامل و همکاری با منطقه ویژه پارس جنوبی جهت راه‌اندازی خط کشتی‌رانی عسلویه-کیش است تا از این طریق، راه‌اندازی خط مسافری در این منطقه را به ثمر برساند.

وی با اشاره به راهبرد کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سوخت کم‌سولفور داخلی به جهت رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شناورهای کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران به سوخت کم سولفور از یک سو و هزینه بالای انتقال سوخت از پالایشگاه شازند اراک به مناطق جنوبی کشور، تقاضای ساخت یا راه‌اندازی پالایشگاه‌هایی در منطقه عسلویه را داریم تا از طریق آن‌ها بتوانیم سوخت مورد نیاز شناورهای خود در مناطق جنوبی کشور را تأمین کنیم.

مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، سالانه خریدار سوخت تولیدی شرکت‌های داخلی است و به این جهت، بخش عمده‌ای از نیاز خود را از داخل کشور تأمین می‌کند.

«اسدی» مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، با اشاره به حضور پررنگ کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه عسلویه خواستار برقراری ارتباط مستقیم با تمام شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه به جهت حمل بار صادراتی آن‌ها به سمت کشورهای مقصد شد.

وی در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده از سوی مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری خط مسافری در عسلویه، آمادگی جهت چارتر شناورهای اختصاص شده به این مسیر را اعلام کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی برقراری خط کشتی‌رانی میان کیش-عسلویه را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: این کار به نفع مدیران، پرسنل، خانواده‌های آن‌ها و تمام فعالان مستقر در این منطقه است؛ ضمن اینکه جام جهانی قطر نیز فرصت بی‌نظیری است که بتوان از این خط به بهترین شکل بهره‌برداری کرد.

اسدی افزود: آن گونه که در اخبار اعلام می‌شود، ظرفیت تمام پروازها به سمت قطر تکمیل و قیمت پرواز نیز بسیار بالا است؛ بنابراین اگر امکان تردد با کشتی فراهم شود، به طور قطع ضمن استقبال، فرصت مناسبی برای کسب درآمد و ایجاد رضایت‌مندی مشتریان است.

کد خبر 567324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.