سرهنگ اصغر زارع در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در فرایند استفاده از کمربند ایمنی، دو عنصر «اجبار» و «اختیار» حاکم است که این دو باید مکمل همدیگر باشند، اظهار کرد: بیشترین علتی که باعث جان باختن سرنشینان خودروها میشود، ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن آنان است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه دلیل این تفاوت در بستن یا نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان حین وقوع حادثه است، ادامه داد: بیشتر رانندگان تنها به دلیل اجبار قانونی کمربند ایمنی میبندند، در عین حال شاهد هستیم در یک خودروی دارای سرنشین، تنها راننده از کمربند استفاده میکند و سایر سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نمیکنند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برابر قانون، راننده و سرنشینان همگی باید به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.
وی در توصیه به سرنشینان و رانندگان گفت: نباید به این روند ادامه دهیم که سرنشین تخلف کند و راننده جریمه شود و راننده تصادف کند و سرنشین کشته شود؛ رانندگان حین تردد با وسایل نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورت همراه داشتن سرنشین، سرنشینان خود را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.
نظر شما