اضافه شدن ردیاب‌های بلوتوثی به اندروید

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث، احتمالا به اندروید اضافه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با محبوب‌تر شدن ردیاب‌های AirTag اپل و Tile، بعضی از شرکت‌های سازنده این محصولات در تلاش هستند با روش‌هایی مانند تشخیص ردیاب‌های رقیب، حرکات آن‌ها را زیر نظر بگیرند. AirTag اپل با گذشت ۲۴ ساعت از جدا شدن از صاحب خود، صدا پخش می‌کند، آیفون در صورت تشخیص AirTag ناخواسته این موضوع را به کاربر اطلاع می‌دهد. اپل در ماه دسامبر اپلیکیشن اندرویدی منتشر کرد که می‌تواند AirTag را اسکن کند.

کاربران باید از این واقعیت مطلع باشند که ممکن است از ردیاب‌های بلوتوثی سوءاستفاده شود و امکان نظارت بر این دستگاه‌ها از طریق بعضی از برنامه‌ها وجود دارد. اپلیکیشن‌های AirTag و Tile از کاربران درخواست می‌کند ردیاب‌ها را به صورت دستی اسکن کنند، این فرایند تقریباً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. به نظر می‌رسد که تیم اندروید در حال کار بر قابلیت تشخیص ردیاب بلوتوث در چهارچوب خدمات پلی است. جدیدترین کد APK خدمات پلی شامل ارجاع به ردیاب Tile و AirTag است، بنابراین کاربران اندروید می‌توانند دستگاه‌های شناسایی شده را به صدا در بیاورند.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این ویژگی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا گوگل آن را به صورت عمومی منتشر کند. قابلیت تشخیص خودکار تعبیه شده در سیستم‌عامل یا حتی اسکنر دستی برای ارائه هشدار به همه کاربران در مورد احتمال تعقیب شدن، مطمئناً به محافظت از افراد در برابر ردیابی ناخواسته آن‌ها کمک می‌کند. انتظار می‌رود که گوگل در رویداد I/O که ماه می برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری در این زمینه در دسترس افراد قرار دهد.

کد خبر 566132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.