تولید سالانه ۴۰ مگاوات برق خورشیدی از نیروگاه‌های منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: دو نیروگاه خورشیدی با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال و در مدت پنج ماه در این منطقه احداث شده است که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۴۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

محمد صیرفی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی به دلیل موقعیت جغرافیایی و زاویه تابش خورشید در شهر اصفهان وجود دارد که باید از آن در جهت تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به آلودگی‌های شهر اصفهان و تأثیر آن بر سلامت شهروندان به ویژه در فصل زمستان همچنین نقش نیروگاه‌های فتوولتائیک یا خورشیدی و ایجاد برق پایدار جهت ساختمان‌ها در زمان اضطرار مجموعه مدیریت شهری شهرداری اصفهان را بر آن داشت تا از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی جهت تأمین انرژی الکتریکی پایدار و کاهش آلودگی هوا و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: در جهت حفظ منابع پایدار شهرداری، این منطقه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۱۳.۵ کیلووات و متشکل از دو دستگاه مبدل DC به AC که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۴۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کند را مورد بهره‌برداری قرار داده است.

وی در خصوص ضرورت احداث نیروگاه‌های خورشیدی، تصریح کرد: در راستای کاهش آلودگی‌های هوا در کلان‌شهر اصفهان و ارتقای سلامت شهروندان، این منطقه در صدد برآمد تا از طرق مختلف نسبت به کاهش آلودگی هوای شهر کمک کنند، لذا در بخش تولید انرژی الکتریکی، اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی که انرژی تابشی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، شده است.

صیرفی‌نژاد در خصوص نگهداری و تعمیرات دو نیروگاه خورشیدی فعال این منطقه که به شبکه برق شهر متصل است، گفت: در حال حاضر سیستم نگهداری و تعمیرات تجهیزات خورشیدی برون‌سپاری شده است که بر اساس آن پیمانکاران این منطقه موظف به نظافت، سرویس و نگهداری تجهیزات نیروگاهی است.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه خورشیدی با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال و در مدت پنج ماه در شهرداری منطقه دو اصفهان احداث شده است، گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در این منطقه در حال حاضر در کوتاه مدت باعث کمک به مصرف انرژی در شبکه توزیع امور مشترکان برق می‌شود و در بلند مدت نیز بار فرهنگی، اجتماعی به همراه خواهد داشت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: برق تولیدی پنل‌های خورشیدی توسط دستگاه مبدل به جریان ولتاژ برق شهر تبدیل می‌شود و قابلیت اتصال به شبکه برق شهر را دارد.

وی در خصوص محل نصب و راه‌اندازی نیروگاه فتوولتاییک، خاطرنشان کرد: نیروگاه ۱۳.۵ کیلوواتی شهرداری منطقه دو بر روی پشت‌بام ساختمان اداری شهرداری و ساختمان خدمات شهری نصب و راه‌اندازی شده است و با اجرای این پروژه مهم توانسته‌ایم در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره انرژی و جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده هوا در اثر تولید انرژی و توسعه و فرهنگ‌سازی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش اثرات زیان‌بار زیست محیطی برای نسل‌های آینده گام مهم و بلندی را برداریم.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مالی منطقه دو شهرداری در صدد هستیم تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت نیروگاه منطقه را به ۲۰ کیلو وات ارتقا دهیم.

کد خبر 566121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.