اجرای ۱۸۷ ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در اصفهان

رئیس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای ۱۸۷ عنوان ویژه برنامه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مناطق پانزده گانه شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حامد نظری اظهار کرد: امسال همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه‌های مختلفی برای رده‌های سنی گوناگون در مناطق ۱۵ گانه شهر اجرا می‌شود که یکی از مهمترین آنها برنامه «مهمان‌شهر» است.

وی افزود: این برنامه طی ۳۰ اجرا همراه با آیتم‌های متنوعی همچون تلاوت قرآن توسط قاریان کودک و نوجوان، مناجات خوانی، مولودی خوانی، مسابقه، سرود و… در همه مناطق ۱۵ گانه شهر و در هر منطقه با دو اجرا از ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

رئیس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جز خوانی قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: در تمام مناطق، ۲۵ محفل جز خوانی قرآن کریم خواهیم داشت که برای بانوان، آقایان و نوجوانان برگزار می‌شود. اما شاخص ترین برنامه جز خوانی همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در فضای باز گذر فرهنگی چهارباغ در نزدیکی مدرسه امام صادق (ع) اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه «جشن روزه اولی ها» نیز ویژه نوجوانانی که امسال برای نخستین بار مکلف به روزه گرفتن شده‌اند، همراه با برنامه‌های متنوع و توزیع افطاری در قالب ۸ اجرا در ۸ منطقه برگزار می‌شود.

اجرای ۱۵ جشن به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)

نظری، ترویج فرهنگ مهمانداری و اطعام ساده را یکی از رویکردهای برنامه‌های امسال در ماه رمضان دانست و گفت: در این راستا برنامه‌ای با نام «مهمان خانه» هرشب همزمان با افطار در باغ غدیر برگزار می‌شود، همچنین از سوی مدیریت این مجموعه، به خانواده‌های حاضر در باغ، زیرانداز ارائه می‌شود تا در کنار اعضای خانواده، سفره افطاری‌شان را پهن کنند.

وی تصریح کرد: برنامه سفره‌های اطعام ساده نیز با مشارکت مردمی در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۱ شهرداری برگزار می‌شود.

رئیس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اهدای بسته‌های کمک معیشتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق از دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان است، اظهار کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز ۱۵ جشن در همه مناطق خواهیم داشت که از سوی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و در برپایی این جشن‌ها، مردم نیز مشارکت داشته‌اند.

وی از برگزاری جشنواره مناجات خوانی و جشنواره‌های اذان و نواهای قرآنی در مناطق نیز خبر داد و گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده در مناطق پانزده‌گانه در ماه مبارک رمضان ۱۸۷ عنوان است که هر کدام از آنها دارای اجراهای متعددیاست.

کد خبر 566014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.